پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حجت الاسلام سید محمود جلالی / امام جمعه فریدونکنار

حوزه/ نایب رئیس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت در جریان انقلاب اسلامی هر آنچه که در توان داشت به میدان مبارزه آورد، گفت: در طول تاریخ نیز همین گونه بوده، روحانیت هیچ گاه در برابر جریان های ضد دینی و انحرافی سکوت نکرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی، نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران، امروز در دیدار اعضای ستاد دهه فجر شهرستان فریدونکنار با اشاره به در پیش بودن دهه مبارک فجر، این ایام را یادآور وحدت و همبستگی ملت ایران بر علیه رژیم طاغوت عنوان کرد و گفت: ملت بزرگ ایران علیرغم همه سختی و مشکلات آن دوران حتی لحظه ای از همراهی با امام راحل درنگ نکردند.

وی با بیان این که آحاد ملت ایران به ویژه علما، روحانیان و مبارزان انقلابی شکنجه، تبعید و زندان های بسیاری را برای پیروزی نهضت تحمل کردند، افزود: برای پیروزی این انقلاب عظیم الهی تلاش های غیر قابل وصفی صورت گرفت و خون های بسیاری ریخته شد.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که انقلاب اسلامی بر پایه اراده و حضور ملت ایران شکل گرفت و به پیروزی رسید، بیان داشت: وحدت و همبستگی مردم در جریان مبارزات علیه رژیم وقت تعیین کننده و بسیار اثرگذار بود به گونه ای که از حضور مردم نبود انقلاب به پیروزی نمی رسید.

حجت الاسلام جلالی با بیان این که مراجع تقلید، علما و روحانیت در رأس مبارزه با رژیم فاسد پهلوی قرار داشتند، خاطرنشان کرد: علما و بزرگان دینی نیز با آگاه کردن مردم نسب به ظلم و فساد رژیم زمینه را جنبش و تحرک مردم علیه حکومت طاغوت فراهم کردند.

وی با اشاره به این که روحانیت در عرصه های مختلف انقلاب نقشی تعیین کننده داشته است، گفت: همراهی مردم و روحانیت در جریان مبارزه علیه رژیم پهلوی بسیار اثرگذار بود و همین موضوع عامل بسیاری از قیام های مردمی علیه حکومت را فراهم کرد.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه مازندرانبا بیان این که روحانیت تنها قشری بود که می توانست زمینه تحرک جنبش های مردمی را فراهم کند، تصریح کرد: حضور در صحنه روحانیت موجب دلگرمی بسیاری برای عموم مردم شده بود و همین مسأله حضور مردم در عرصه مبارزات علیه رژیم را پررنگ تر کرده بود.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به این که مردم همواره علما و روحانیان را پناهگاه امنی برای خود می دانستند، بیان داشت: روحانیت در طول تاریخ همواره مدافع حقیقی دین و ارزش های اسلامی بوده و در این مسیر حتی جان خود را برای اعتلای دین تقدیم کرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت در جریان انقلاب اسلامی هر آنچه که در توان داشت به میدان مبارزه آورد، بیان داشت: در طول تاریخ نیز همین گونه بوده، روحانیت هیچ گاه در برابر جریان های ضد دینی و انحرافی سکوت نکرده است.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به این که تلاش ها و از خود گذشتگی های روحانیت تنها به دوران مبارزه ختم نشد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در صحنه ای دیگر ادامه پیدا کرد، خاطرنشان کرد: روحانیت با انجام به وظایف و تعهدات خود در برابر انقلاب اسلامی، امروز کارنامه درخشانی دارد و در این مسیر سر بلند بیرون آمده است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha