جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
علی رضا رحیمی درجلسه هم اندیشی نمایندگان کمیته های مراکز حوزوی

حوزه/ متاسفانه زمانی که حوزه اعلام به فراخوان جذب طلبه می کند، دانش آموزان درگیر امتحانات و تعیین انتخاب رشته می باشند و همین مسئله باعث مشکلاتی درعرصه جذب نیروهای توانمند به حوزه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، علی رضا رحیمی هم اندیشی نمایندگان کمیته های مراکز حوزوی که در دبیرخانه ستاد همکاری ها در قم برگزار شد گفت: یکی از رسالت های ستاد ارائه برنامه سالانه است، در دو سال اخیر موفق شدیم، برنامه سالانه را تدوین و به تصویب وزارتخانه و حوزه علمیه برسانیم.

معاون پژوهشی ستاد همکاریها عنوان کرد: مشارکت حوزه های علمیه برای تعمیق بخشی به باورهای دینی دانش آموزان، بهره گیری از ظرفیت های حوزه های علمیه و توسعه برنامه های تربیتی با استفاده از ظرفیت های موجود، عناوین کلی برنامه هایی است که از طریق دو نهاد به زیر مجموعه ها، برای اجرا ابلاغ شده است.

 وی به مهمترین برنامه هایی که لازم است در آموزش و پرورش استانها انجام گیرد، اشاره کرد و اظهار داشت: توانمند سازی طلاب شاغل، نهادینه کردن موضوع پژوهش در حوزه همکاریها در موضوعاتی چون آسیب شناسی نماز در مدارس، بررسی رابطه سبک زندگی خانواده، بررسی تطبیقی روش های معلمان دینی خارج کشور و آینده پژوهی در زمینه نیازهای دینی مدراس، اعزام مبلغ مناسبت به مدارس آموزش و پرورش و استقرار روحانی در مدارس طرح امین و استعدادهای درخشان از جمله این امور است.

 رحیمی ابراز داشت: در سال گذشته بیش از ده هزار مبلغ در ایام مناسبتی به مدارس آموزش و پرورش اعزام شده اند و امسال پیش بینی ستاد برای اعزام مبلغ  براساس بررسی های صورت گرفته به بیش از 16 هزار نفر  افزایش خواهد  یافت.

معاون پژوهشی ستاد همکاریهای عنوان کرد: در سال گذشته یک هزار و 956 روحانی به مدارس طرح امین و درخشان اعزام و به صورت شبانه روزی مستقر شدند و پیش بینی امسال  برای اعزام روحانی مستقر بیش از 2 هزار و 525 نفر خواهد بود.

 وی افزود: درکنار این برنامه های اولویت دار، برنامه های چون بازدید دانش آموزان از مدارس علمیه کشور برای آشنای با نظام آموزشی حوزه، ارائه گفتمان های دینی دانش آموزی، مشاوره  مذهبی و توانمند سازی مبلغین نیز از سوی آموزش و پرورش استانها برای  اجرا در مدارس استانها  اعلام شده است که این ستاد به دنبال اجرای آن است.

 رحیمی با بیان اینکه در سال جدید 350 هزار نفر از دانش آموزان از مدارس علمیه استانها بازدید خواهند کرد، ابراز داشت: امیدواریم  از این ظرفیت برای آشنایی بیشتر آموزان با سبک زندگی طلبگی، حجره نیشینی، نظام آموزش حوزه و  معرفی الگوهای از زندگی علما نهایت استفاده را ببریم.

معاون پژوهشی ستاد همکاریهای با بیان اینکه فرایند جذب طلاب به گونه ای باشد که دانش آموزان راحت بتوانند به حضور در حوزه فکر کنند، اظهار داشت: متاسفانه زمانی که حوزه اعلام فراخوان جذب طلبه می کند، دانش آموزان درگیر امتحانات و تعیین انتخاب رشته می باشند و همین مسئله باعث مشکلاتی درعرصه جذب نیروهای توانمند به حوزه شده است.

 وی افزود: مسئله دیگر استفاده از طرح سرباز طلبه برای حضور در مدراس آموزش و پرورش است که از سوی رهبر انقلاب اجازه آن داده شد و قرار شد در این طرح500 نفر جذب آموزش شوند.

رحیمی گفت: برای استفاده بیشتر از این طرح، تا 15 اسفند ماه تمدید شده است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha