جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دیدار آیت الله ناصری با حجت الاسلام و المسلمین ربانی

حوزه/ آیت الله ناصری با بیان این که روحانیت شیعه در طول تاریخ مستقل بوده است، ابراز داشت: این که روحانیت باید مستقل باشد نباید موجب شود نظام اسلامی هیچ حمایتی از حوزه ها و روحانیت نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، امروز در دیدار رئیس و مدیران ارشد مرکز خدمات حوزه‌های علمیه ضمن قدردانی از اقدامات و فعالیت‌های این مرکز، گفت: تأسیس مرکز خدمات حرکت و ابتکار بسیار خوبی از سوی مقام معظم رهبری بود .

وی، بحث بیمه‌ها و تکریم معمرین را بسیار ارزشمند عنوان کرد و افزود: فعالیت‌های مرکز خدمات عزت طلبه را افزایش داده است و موجب شده طلاب با دلگرمی بیشتری به امور طلبگی بپردازند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد طرح جامع مسکن و تمرکز زدایی طلاب از قم را مؤثر دانست و گفت: باید شرایطی را فراهم کنیم که در هر محله‌ای یک طلبه ساکن باشد تا از این طریق ارتباط بین روحانیون و مردم افزایش یابد.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد، فعالیت‌های فرهنگی مرکز خدمات ویژه فرزندان را مفید خواند و افزود: دشمنان در تلاش هستند بین خانواده و فرزندان نفوذ کنند، لذا ما باید توجه ویژه‌ای به فرزندان داشته باشیم و آنها را فراموش نکنیم.

آیت‌الله ناصری به برگزاری دوره‌های مشاوره ازدواج در مرکز خدمات اشاره کرد و گفت: مشاوره قبل و بعد از ازدواج تأثیر بسیاری در حراست از بنیان خانواده‌ها دارد و نیاز است که این مسائل بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد در ادامه با بیان این که روحانیت شیعه در طول تاریخ مستقل بوده است، ابراز داشت:  این که روحانیت باید مستقل باشد نباید موجب شود نظام اسلامی هیچ حمایتی از حوزه ها و روحانیت نداشته باشند.

 وی با اشاره به این که در بسیاری از کشورها که حکومت دینی ندارند، درصدی از بیت‌المال را به امور دینی اختصاص می‌دهند گفت: باید به وضعیت مساجد و ائمه جماعات اهمیت بیشتری داده شود، چرا که مسجد یک پایگاه برای روحانی است و باید حضوری مستمر در آن داشته باشد و برای جذب جوانان به مسجد تلاش کند.

آیت‌الله ناصری با بیان اینکه دشمن برای نفوذ بین جوانان از طریق فضاهای مجازی هزینه می‌کند، تصریح کرد: ما با فعال کردن مساجد می‌توانیم با فضای مجازی مقابله کرده و با جذب جوانان، آنها را از این فضاها دور کنیم.

تمرکززدایی طلاب از قم از محورهای اصلی طرح جامعه مسکن مرکز خدمات است

حجت الاسلام و المسلمین ربانی هم در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد شهدای این ایام، با اشاره به سفرهای استانی رئیس و مسئولان مرکز خدمات، گفت: در این سفرها مدیران ارشد مرکز خدمات به منظور اطلاع رسانی مناسب خدمات مرکز و اطلاع از مشکلات طلاب، با حضور در مدارس علمیه، با مدیران، اساتید و طلاب استان دیدار می‌کنند.

وی بیان کرد: در راستای بحث هدفمندی مرکز خدمات و حمایت از طلاب ممتاز، در این دیدارها نمایندگان اعزامی به مدارس، از مدیران، اساتید و طلاب ممتاز تجلیل می‌کنند.

رئیس مرکز خدمات با اشاره به هدفمندی خدمات مرکز گفت: ما مأموریت داریم که از روحانی به دلیل رسالت و مأموریتی که دارد حمایت کنیم.

وی با اشاره خدمات عاطفی مرکز خدمات تصریح کرد: دیدار با معمرین، خانواده روحانیون مرحوم و طلابی که تازه ازدواج کرده‌اند از جمله برنامه‌های عاطفی مرکز است که اعتقاد داریم ارزش آن گاهی از خدمات مادی بیشتر است

حجت الاسلام و المسلمین ربانی به برنامه‌های فرهنگی مرکز خدمات اشاره کرد و گفت: برگزاری همایش تجلیل از فرزندان ممتاز تحصیلی طلاب و روحانیون یکی از برنامه‌های این مرکز است و توانسته نقش مؤثری در بین فرزندان و هویت خانوادگی طلاب داشته باشد.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیوندهای آسمانی ویژه زوج‌های جوان طلبه عنوان کرد: در این کارگاه‌ها دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی و مشاوره‌ای برگزار می‌شود تا خانواده‌ها با اصول اولیه زندگی آشنا شوند.

رئیس مرکز خدمات به طرح هدفمندی مسکن طلاب اشاره کرد و گفت: تمرکززدایی طلاب از قم یکی از محورهای اصلی طرح جامعه مسکن مرکز خدمات است و بر اساس آن دیگر اقدام به ساخت مسکن در قم برای طلاب نکرده و در محل تولد طلبه اقدام به ساخت مسکن می‌کنیم.  در قم تنها برای اساتید، ممتازین و طلاب اهل قم اقدام به ساخت مسکن می‌کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: صندوق قرض‌الحسنه مرکز خدمات از نظر سیستمی کم نظیر است و طلاب با مراجعه به سامانه صندوق بدون حضور در مرکز ،اقدام به درخواست وام می‌کنند.

وی افزود: ظرفیت ما در صندوق قرض‌الحسنه بسیار پایین است و توانایی تحت پوشش قرار دادن تمام خواسته‌های طلاب را نداریم و در کشور تعداد بسیاری در نوبت وام هستند و طلاب باید چند ماه در صف انتظار دریافت وام باشند.

رئیس مرکز خدمات خواستار همکاری بیش از پیش نماینده ولی‌فقیه در برخی برنامه‌های مرکز از جمله تکریم و دیدار با معمرین شد.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha