جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی

حوزه / امام جمعه موقت تهران گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) شهید راه امر به معروف و نهی از منکر بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در افتتاحیه مراسم «آموزش مقدماتی امر به معروف و نهی از منکر حریم رضوی» که با حضور جمعی از فعالان این عرصه در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، ابراز کرد: خداوند متعال برای مجموعه نظام بشر نبوت و ولایت را ضروری دیده و در متن خلقت گنجانده است.

وی فلسفه وجود انبیاء را فراگیری هدایت دانست و گفت: اولیاء و انبیاء الهی علاوه بر نشان دادن راه زندگی، موانع و مشکلات رسیدن به سعادت را نیز برطرف میکنند.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی هدف از امر به معروف و نهی از منکر را هدایت، نجات، دستگیری، رفع موانع و مشکلات دانست و افزود: اگر میخواهیم خود و جامعه را در برابر بلاها محافظت کنیم باید امر به معروف و نهی از منکر را احیا کنیم.

وی ابراز کرد: خداوند متعال در قرآن کریم ارتباط بین خالق و مخلوق، دعوت جامعه به پرستش خدا، نماز و زکات را از شاخصه-های نظام اسلامی بیان کرده است.

امام جمعه موقت تهران یکی از مصادیق منکر را اختلاف طبقاتی دانست و گفت: اگر در جامعه‌ای ظرفیت‌ها و منابع به عده‌ای محدود اختصاص داشته باشند و برای بقیه مردم زمینه کار و زندگی فراهم نباشد، باید در برابر این ناعدالتی به پا خواست.

وی محرومیت‌زدایی و فقرزدایی را از وظایف و شاخصه‌های مهم نظام اسلامی دانست و ابراز کرد: نظام اسلامی آن دولتی است که بی‌بند و باری و انحراف‌های عقیدتی، نشر مفاسد اخلاقی، بی انصافی، بی عفتی و بی غیرتی را قبول نمی‌کند.

استاد تفسیر قرآن کریم افزود: در سوره مبارکه آل عمران خداوند به مسلمانان هشدا می‌دهد «شما در میان امت‌های دنیا ممتاز هستید، امتیاز شما به دلیل انجام امر به معروف و نهی از منکر است».

وی افزود: اگر بدانیم در جامعه اسلام هویت دینی در خطر است، باید در راه احیای دین الهی همچون امام حسین(ع) با تمام هستی و زندگی خود جهاد کنیم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اسلام با ولایت زنده است، گفت: امام خمینی(ره) در شرایط قبل از انقلاب به صحنه آمدند و مردم را به امر به معرف و نهی از منکر دعوت کردند. گروهی از یاران خود را در این راه از دست دادند، اما موفق شدند تا جامعه را به جامعهای علوی و عاشورایی تبدیل کنند.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در شرایط مختلف تکنیکها و تاکتیک‎‎های خاص خود را میطلبد، افزود: برای احیای امر به معروف و نهی از منکر برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، پاسخگویی به شبهات، برهانی برخورد کردن و داشتن زبانی گرم دل‌ها را نرم و آماده پذیرش سخن حق میکند.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با بیان اینکه برای امر به معروف و نهی از منکر باید زبان نرم و دلسوزانه داشته باشیم، افزود: بسیاری از اشخاص مردم را به امر به معروف و نهی از منکر دعوت میکنند، اما تاثیری ندارد چرا که این اشخاص به دلسوز نیستند و فقط میخواهد خود را نشان دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha