پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدرسه اسلامی در استرالیا

حوزه/وزارت آموزش و پرورش فدرال استرالیا اعلام کرد که بودجه کالج اسلامی آدلاید تا اواسط آوریل قطع خواهد شد که به احتمال زیاد این امر منجر به تعطیلی این مدرسه می‌شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از ABC، دولت استرالیا بودجه یک مدرسه اسلامی دیگر را نیز قطع کرد. کالج اسلامی استرالیای جنوبی، بودجه فدرال خود را از دست داد و بودجه این مدرسه از اواسط آوریل توسط وزارت آموزش و پرورش فدرال استرالیا قطع خواهد شد و این به احتمال زیاد منجر به تعطیلی این مدرسه خواهد شد.

سیمون بیرمینگهام وزیر آموزش و پروش گفت: مدرسه آدلاید از 14 آوریل دیگر بودجه فدرال دریافت نخواهد کرد.

وی افزود: مقامات این مدرسه «شرایط سختی» را که برایشان تعیین کرده بودیم برقرار نکردند که شامل تعهدات بهبود اداره و مدیریت مالی و گزارش منظم پیشرفت این تغییر بوده است.

پیش از این نیز در دسامبر 2015 بودجه این مدرسه به حالت تعلیق درآمده بود اما پس از متعهد شدن مقامات مدرسه به تغییرات خواسته شده، بودجه دولتی دوباره ارائه شده بود.

گلن سیدل دبیر اتحادیه آموزشی مستقل استرالیای جنوبی در این باره گفت: در صورت قطع بودجه فدرال این مدرسه چاره‌ای به جز تعطیلی نخواهد داشت. اکنون دولت ایالتی باید به دنبال ایجاد فضا در دیگر مدارس محلی برای دانش آموزان این مدرسه باشد.

این مدرسه اسلامی اکنون 3 روز فرصت دارد تا به تصمیم قطع بودجه شکایت کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha