جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
جمعی از مدیران و معاونین مرکز دیدار مسئولان مرکز پاسخگویی به سوالات حوزه علمیه قزوین با مدیران آموزش و پرورش استان

حوزه / حجت الاسلام ابوالقاسمی گفت: همکاری آموزش و پرورش و حوزه های علمیه و حضور روحانیون در مدارس، زمینه تربیت دینی دانش آموزان را به خوبی در جامعه فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی ابوالقاسمی، در نشست مدیران و معاونین مرکز پاسخگویی به سؤالات دینی حوزه علمیه قزوین با مدیران آموزش و پرورش استان، با اشاره به تعامل حوزه و آموزش و پرورش، اظهار داشت: در چند سال اخیر این تعامل به خوبی از هر دو نهاد مشهود بوده که جای قدردانی است.

وی، به حضور موثر روحانیون در مدارس اشاره کرد و بیان داشت: آموزش و پرورش در کنار دیگر دستگاه های فرهنگی کشور، برنامه های فرهنگی مختلفی را اجرا می کند که قابل تقدیر است، اما با توجه به اینکه هجمه فرهنگی دشمن بسیار گسترده است باید بیش از پیش در این عرصه  تلاش کنیم.

مدیر مرکز پاسخگویی به سؤالات دینی حوزه علمیه قزوین افزود: حضور روحانیون و به ویژه خواهران طلبه در مدارس در این خصوص بسیار تاثیر گذار است.

حجت الاسلام ابوالقاسمی خاطرنشان کرد: همکاری آموزش و پرورش و حوزه های علمیه و حضور روحانیون در مدارس زمینه تربیت دینی دانش آموزان را به خوبی در جامعه فراهم می کند.

وی ادامه داد:  اهمیت حضور روحانیت در  مساجد، صدا و سیما، پادگان ها، دانشگاه ها  کمتر از حضور در مدارس نیست و البته مدارس از یک حیث متفاوت است که آنجا دیگر روحانیون متکلم وحده نخواهند بود و با خیل سؤالات مختلف از سوی دانش آموزان مواجه خواهند شد.

مدیر مرکز پاسخگویی به سؤالات دینی حوزه علمیه قزوین اضافه کرد: امروز خوشبختانه حضور روحانیون در هر نقطه از ایران اسلامی حتی در کوچکترین مناطق دور افتاده کشور نقش بسزایی در تربیت جوانان و نوجوانان انقلابی داشته است که جای شکر گزاری است.

حجت الاسلام ابوالقاسمی به تهدید فضای مجازی از سوی دشمنان نظام جمهوری اسلامی ابراز کرد: تهدید فضای مجازی برای انقلاب اسلامی و کشور بسیار جدی است و باید امروز روحانیون بتوانند به نسل جوان ودانش آموز معایب ومحاسن این شبکه ها را به خوبی تبیین نمایند .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha