سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
کارگاه های بهداشت و سلامت قم

حوزه/ معاون سلامت و امور بیمه‌های مرکز خدمات از برگزاری ۱۸ دوره آموزشی بهداشت و سلامت در موضوعات مختلف ویژه طلاب و خانواده ها توسط مرکز خدمات استان قم در سال جاری خبر داد.

حجت الاسلام  رضا حسنی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» گفت: معاونت سلامت و امور بیمه‌های مرکز خدمات با اعتقاد به ارتقا سلامت که در برگیرنده سه فاکتور آموزش سلامت، حفاظت سلامت و پیشگیری است و با هدف افزایش سطح آگاهی و معلومات طلاب و خانواده‌ها، اقدام به برگزاری دوره‌های مدون آموزشی بهداشت و سلامت، با استفاده از کارشناسان خبره نموده است.
وی با بیان اینکه ارتقا سلامت و کنترل بیماری‌ها مهمترین اهداف مرکز خدمات در برگزاری دوره‌های آموزشی است افزود: روحانیون عزیز سرمایه‌های حوزه هستند و اگر بتوانیم با برگزاری دوره‌های آموزشی به ارتقا سلامت و کنترل بیماری‌ها کمک کنیم سرمایه‌های خود را به آسانی از دست نداده‌ایم.
معاون سلامت و امور بیمه‌های مرکز خدمات با اشاره به اینکه بحث آموزش یکی از رویکردهای مهم مرکز خدمات استان قم و این معاونت است گفت: تقدم پیشگیری بر درمان شعار این مرکز در بحث درمان است، چراکه وقتی فردی بیمار می‌شود قطعاً نمی‌تواند سلامت اولیه خود را به دست آورد بنابراین باید تلاش کنیم که به بیماری دچار نشود.
وی تصریح کرد: قبل از سال 93 کلاس‌های آموزشی ویژه طلاب و روحانیون برگزار می‌شد ولی از سال 93 این کلاس‌ها با جدیت بیشتری همراه بود و از آن سال تا کنون حدود 7 هزار نفر در دوره‌های آموزشی سلامت این معاونت شرکت کرده و آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.
حجت الاسلام حسنی گفت: علاوه بر برگزاری کلاس‌های آموزشی، جزواتی نیز تدوین و در بین حاضرین در کلاس‌ها توزیع شده است و اخیراً مجله سلامت به منظور آگاهی بخشی به جامعه هدف مرکز خدمات در دستور کار این مرکز قرار گرفته است.
وی ابراز داشت: کلاس‌های آموزشی بهداشت و سلامت مرکز خدمات ویژه طلاب در مدارس علمیه و خانواده‌ها در مجتمع‌ها برگزار می‌شود.
معاون سلامت و امور بیمه‌های مرکز خدمات با اشاره به اینکه برگزاری کارگاه‌های آموزشی بهداشت و سلامت ویژه کودکان یکی دیگر از برنامه‌های مرکز خدمات استان است، گفت: ما اگر فرهنگ سلامت را از دوران کودکی در افراد نهادینه کنیم جامعه سالمی خواهیم داشت چراکه فرد از کودکی فرا می‌گیرد که چگونه سلامت خود را تأمین کند.
وی بیان کرد: روان‌شناسی، رفتاردرمانی کودک و نوجوان، فرزند پروری، اعتمادبه‌نفس، همسرداری و شناخت بیماری‌های واگیر و غیر واگیر در فصل‌های مختلف، ازجمله موضوعات ارائه شده در این کلاس‌ها هستند.
حجت الاسلام حسنی گفت: از دیگر موضوعاتی که در این کلاس‌ها مطرح می‌شوند می‌توان به تغذیه سالم، بایدها و نبایدهای غذایی، مامایی و شناخت بیماری‌های زنان، بهداشت احکام با موضوعیت مسائل بانوان، بهداشت و سبک زندگی اسلامی ویژه خانواده‌ها، مشاوره و بررسی مشکلات روحی و روانی، اشاره کرد.
وی تصریح کرد: اخیراً مرکز خدمات استان با این هدف که در هر مجتمعی چند نفر آشنا به کمک‌های اولیه باشند تا در مواقع لزوم اقدامات لازم را انجام دهند، اقدام به برگزاری دوره‌های هلال‌احمر و کمک‌های اولیه ویژه برادران و خواهران کرده است.
معاون سلامت و امور بیمه‌های مرکز خدمات گفت: کلاس‌های هلال‌احمر تا پایان این هفته ادامه خواهد داشت و دوره‌های بعدی این کلاس‌ها، فروردین سال آینده آغاز خواهد شد.
وی ادامه داد: در سال جاری اطلاع‌رسانی کارگاه‌ها به‌صورت پیامکی انجام می‌شده و ثبت‌نام نیز به‌صورت حضوری بوده است ولی درصدد هستیم که در سال آینده اطلاع‌رسانی و ثبت‌نام از طریق پورتال مرکز خدمات انجام شود.
حجت الاسلام حسنی گفت: در سال جاری 18 دوره آموزشی بهداشت و سلامت در موضوعات مختلف ویژه طلاب و خانواده ها توسط مرکز خدمات استان قم برگزار شده است که با استقبال بسیار خوبی همراه بوده است.

وی با اشاره به برنامه‌های سال آینده این معاونت گفت: در سال آینده علاوه بر موضوعات سال‌های گذشته، این معاونت برگزاری کارگاه‌های تخصصی از قبیل قلب، کبد، کلیه، گوارش و به‌طور کلی شناخت بیماری‌های داخلی مردان و زنان و راه‌های پیشگیری را در دستور کار خود دارد.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha