پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
سعید روحانی

حوزه/ مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی مساجد استان قم از فعالیت برخی گروه های فناور فرهنگی مذهبی در قم خبرداد که فعالیت های آنها الگوی مناسبی برای تمام فعالیت های فرهنگی و مذهبی در کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‏الاسلام سعید روحانی امروز ۱۵ اسفند ماه در نشستی خبری، با اشاره به ایجاد تغییرات در زمینه اعطای بودجه و برنامه ریزی در سطوح کانون های فرهنگی مساجد قم گفت: برخلاف گذشته که  دو تفاهم نامه با کانونهای فرهنگی مساجد امضا می شد امسال یک تفاهم جامع به امضا رسید.

وی افزود: ۳۷۵ کانون فرهنگی هنری با این دبیرخانه تفاهم جامع امضا کردند؛ در سال جاری نیز ۳۹هزار و ۴۰۰ نفر در برنامه های این کانون ها مشارکت داشته اند که ۹۶هزار و ۷۶۰ نفر ساعت کار آموزشی انجام شده است.

مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی مساجد استان قم بیان کرد: ۲۸۵ کتابخانه با عضویت ۱۵ هزار نفر در مساجد قم فعالیت دارند؛ طرح خانه نور نیز در تمام کانون ها انجام شد و ۳۰ متعداد مرکز به شکل خاص قرآنی در این مراکز فعالیت داشتند.

وی گفت: تفاهم نامهها بر اساس فعالیت کانونها، سقف بودجه اهدایی را معین میکنند و هر کانون می‌تواند در هر بخش درصدی از بودجه را هزینه کند.

حجت‏الاسلام روحانی اظهارکرد: این برنامه در استان قم اجرا میشود و ابداعاتی که در این تفاهمنامه لحاظ شده است فضای بهتری را برای فعالیت کانونها در نظر میگیرد؛ در این طرح از کمک خیرین نیز استفاده شده است.

وی افزود: یکی از فعالیت هایی که در دبیرخانه کانونهای فرهنگی مساجد استان قم انجام می شود این است که بودجه ها به شکل کامل به مساجد اختصاص می یابد و این کانون ها نگرانی در این زمینه ندارند.

مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی مساجد استان قم بیان کرد: ۳۲۰ حلقه آسمانی قرآنی همچنین ۱۹۱ جلسه تفسیر نیز در مساجد برگزار شده است؛ همچنین حلقه های درسی و کلاس های تقویتی و کلاس های کنکور نیز در مساجد برگزار شده است.

وی گفت: برگزاری هستههای پژوهشی در بسیاری از کانونهای فرهنگی مساجد استان قم در حال اجرا است که یکی از این کانون ها، از سوی تبیان قم در حال انجام است که تولیداتی داشته است که قابل باور نیست.

حجت‏الاسلام  روحانی اظهارکرد: در سال جاری ۲۰۵ اتاق فکر در کانون های فرهنگی مساجد شکل گرفته است؛ ۲۴۷ جلسه مهارت زندگی ویژه والدین در مساجد برگزار شده است؛ ۲۳۸ جلسه پرسمان جوان در مساجد استان قم برگزار شده است.

وی افزود: ۱۰۸ کلاس مهارتی، ۵۸ کلاس فنی، ۲۲۷ کلاس هنری، ۱۳۵ شبی با قرآن، ۱۵۷ هیئت قرآنی، ۲۸۹ جز خوانی در مساجد، ۱۹۴ هیئت هفتگی، ۲۴۲محفل نماز یاور، ۱۳۰ یادواره شهدا، ۲۶۵ دیدار با خانواده شهدا، ۴۷ نشریه مساجد،۱۲۳ گروه نمایشی مساجد، ۶۷ سنگر نت و... توسط این دبیرخانه در سال جاری برگزار شده است.

مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی مساجد استان قم با اشاره به برگزاری اردوهای فرهنگی و تفریحی در استان و خارج از استان بیان کرد: ۲۹ کانون تخصصی که در یک عنوان خاص فعالیت می‏ کنند در استان قم شکل گرفته است که از جمله آنها می توان به عفاف و حجاب و امر به معروف و... اشاره کرد.

وی گفت: در معاونت فرهنگی هنری دبیرخانه کانونهای فرهنگی مساجد برنامههای مختلفی انجام شد که از جمله آنها میتوان به برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم اشاره کرد؛ ترتیل خوانی حرم مطهر(س) با حضور ۷۰۰ نفر از دیگر برنامه های این معاونت بوده است.

حجت‏الاسلام روحانی اظهارکرد: در معاونت آموزش و پژوهش، برنامههای مختلفی برگزار شد که از جمله آنها میتوان به برگزاری دوره طب اسلامی اشاره کرد؛ برگزاری کارگاه روش ارایه مفاهیم غدیر، دومین دوره سفیران آسمانی، کارگاه نجوم و استهلال از دیگر برنامه های این معاونت بود.

وی افزود: برگزاری مسابقات مدهامتان به میزبانی قم، برگزاری جلسه رابطین خواهران و عرصه زن و نظام خانواده، طرح کتابخوان فهیم، طرح اندیشههای آسمانی و.... از جمله برنامههای معاونت بانوان این دبیرخانه بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha