جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
​روز درهای باز مسجد در پایتخت ایالت کارولینای شمالی

​حوزه/انجمن اسلامی شهر رالی، درهای مسجد را به روی غیرمسلمانان گشوده و بیش از ۷۰۰ بازدیدکننده غیرمسلمان آمریکایی فرصتی برای پرسیدن سئوالات‌شان درباره اسلام به دست آوردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از wncn، روز درهای باز مسجد شهر رالی، پایتخت ایالت کارولینای شمالی در آمریکا با حضور بیش از 700 بازدید کننده برگزار شد.

این مراسم با عنوان «همشهریان مسلمان‌تان را بشناسید» در مسجد انجمن اسلامی شهر رالی، عده زیادی از غیرمسلمانان را به خود جذب کرد.

در میان بازدیدکنندگان این مرکز گروه‌هایی از کلیساهای محلی به چشم می‌خورد که همراه با دیگر همسایگان غیرمسلمان در این مکان گردهم آمده بودند، بازدیدکنندگان شاهد برگزاری نماز جماعت ظهر بوده و به قرائت قرآن مجید گوش فرا دادند.

کشیش شارون تیلور از کلیسای مقدس لوتری ترینیتی درباره حضور مسیحیان در روز درهای باز گفت: ما سعی داریم سدها را بشکنیم و اعتقادات مذهبی و فرهنگ دیگران را بشناسیم. با گفتمان آغاز می‌کنیم و دور هم پشت یک میز می‌نشینیم و سعی می‌کنیم بیشتر درباره همدیگر بیاموزیم.

وی افزود: این مراسم عالی بود. مهمان‌نوازی مسلمانان فوق العاده بود و فرصتی ایجاد کرد تا به همدیگر نزدیک شده و اعضای کلیسا بتوانند پاسخ سئوالاتشان را درباره دین اسلام جویا شوند.

محمد ابوطالب که هم یک روحانی مسلمان بوده و هم دکترای مهندسی برق دارد، بیش از 1 ساعت مشغول جواب دادن به پرسش‌های میهمانان درباره مسائل دینی بود.

آمریکایی‌ها اسلام را از لنز تروریسم می‌بینند

ابوطالب امام جماعت مسجد درباره مشکلات مسلمانان در جامعه آمریکا گفت: متاسفانه مشکل بسیاری از مردم آمریکا این است که دیدگاه‌شان به اسلام از لنز تروریسم شکل پیدا کرده است. ما درهای مساجدمان را به روی مردم باز می‌کنیم تا به آن‌ها نشان دهیم چه چیزهایی جامعه ما را غنی و فعال ساخته است. برای ما امروز، این بخشی از معنی مسلمان بودن، بخشی از عبادت ما و ارادت ما به خداوند است.

تاثیرگذاری نماز جماعت مسلمانان

لاری اندرسون یکی از اعضای کلیسای متحد پارک آمستید مسیح گفت: من بیشتر از همه تحت تاثیر نماز خواندن مسلمانان قرار گرفتم. همه ما در زندگی زمان دعا و عبادتی داریم که مخفیانه انجام می‌شود و من همیشه در روزهای درهای باز مساجد، تحت تاثیر نمازهای جماعت مسلمانان قرار می‌گیرم، اینکه آن‌ها قادر هستند دعا و عبادت‌شان را به صورت مشترک انجام دهند.

وی افزود: آنچه بیش از همه از روزهای درهای باز مساجد به دست می‌آید این است که مسلمانان تا چه اندازه از حضور مسیحیان و یهودیان استقبال می‌کنند. مردم بایستی مشترکات‌شان را شناخته و اختلافات‌شان را کاهش دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha