جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام علی اکبر نوایی-معاون فرهنگی اجتماعی حوزه خراسان

حوزه/ معاون فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان تأکید کرد: می توان در سفر راهیان نور، بسترهای لازم برای فتنه شناسی، دشمن شناسی، ولایتمداری و انقلابی گری را فراهم کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر نوائی در همایش بدرقه کاروان‌های راهیان نور حوزه علمیه خراسان که امروز و در مجتمع فرهنگی آیه ها در شهر مشهد برگزار شد، نقش ایثارگران و جانبازان دفاع مقدس در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های جوان را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: یکی از فعالیت هایی که باید در اردوی راهیان نور مورد توجه مسئولین و ایثارگران و راویان باشد این است که نسل جوان را با جریانات خطرناک فتنه و نفوذ آشنا کنند.
وی با بیان این که سفر راهیان نور یک سفر معمولی نیست، اظهار کرد: هدف این سفر ثبات است؛ این سفر، راه عمّار است و در آن خستگی معنایی ندارد.
معاون فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان روشن اندیشی و بصیرت را از دیگر مسائل دارای اهمیت در اردوی راهیان نور دانست و افزود: می توان در این سفر، بسترهای لازم برای فتنه شناسی، دشمن شناسی، ولایتمداری و انقلابی گری را فراهم کرد.
حجت الاسلام و المسلمین نوائی تأکید کرد: بررسی خاطرات شهدا و جانبازان، دعا و توسل و مرور وصیتنامه های شهداء، نقش بسزایی در تداوم روحیه انقلابی و ایثارگری جوانان دارد.
مشاور مدیر حوزه علمیه خراسان، انتقال روحیه و فرهنگ «ما می توانیم» به نسل های جوان را یکی دیگر از ابعاد سفر راهیان نور دانست و اضافه کرد: با توجه به گستردگی و پیچیدگی فتنه های جدید و بمباران های فرهنگی دشمن برای مقابله با حرکت انقلاب اسلامی، باید در این زمینه همت مضاعفی به خرج داد.
وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران و دفاع مقدس حرکتی به سمت قله های نور و حرکتی به سمت ارزش های والای دینی و آسمانی بوده و هست.
حجت الاسلام و المسلمین نوائی هم چنین گفت: انقلاب اسلامی پنجره های معنویت را فراروی ملت های عالم گشود و مسیر و رسالت اصلی انسان را در عصر غلبه ایدئولوژی های گمراه کننده نشان داد.
مسئول دفتر نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان، دفاع مقدس را میراثی گران‌بها برای کشور و آیندگان معرفی کرد و ادامه داد: باید با ارائه تفاسیر، تحلیل ها و ارزیابی های دقیق از آن چه که در دفاع مقدس روی داده است، مرواریدهای ایثار و فداکاری این دریای عظیم را به نسل های جدید نشان دهیم.
حجت الاسلام و المسلمین نوائی با اشاره به برخی از فداکاری ها و ایثارگری های ائمه(علیهم السلام) در طول تاریخ، ابراز کرد: پیامبر اسلام(ص) از ابتدای بعثت خود، تلاش کردند ایثارگری و اهمیت آن را برای مسلمانان تبیین کنند.
معاون فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان، ایثارگری را گذشتن از جان و مال و هستی خود در برابر اهداف آرمانی و برای اتصال به خدا توصیف و ابراز کرد: فرهنگ مبارزه و ایثارگری که توسط نبی مکرم اسلام(ص) بنیان نهاده شده بود، در کربلا به اوج خود رسید و آن را به معیار و نماد جاودانه ایثار و شهادت تبدیل کرد.
حجت الاسلام و المسلمین نوائی افزود: دفاع مقدس تداوم راه عاشورا بود و بر برگ های زرین دفتر ایثار و شهادت افزود.
وی با اشاره به آیه «...كَمْ مِنْ فِئَةٍ قَلِيلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً كَثِيرَةً بِإِذْنِ اللَّهِ وَاللَّهُ مَعَ الصَّابِرِينَ» (بقره/ 249)، گفت: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نمادی از پیروزی گروهی اندک از مسلمانان بر شمار زیادی از دشمنان اسلام بود و راه ایثارگری و حرکت به سمت آرمان های اسلام را باز کرد؛ و بر همین اساس استکبار تمام تلاش خود را برای تخریب و مقابله با آن به کار گرفته است.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha