جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سرهنگ اسدی

حوزه/ جانشین فرماندهی انتظامی استان قم فضای مجازی را مناره ای دانست که می توان از آن به عنوان ابزاری برای رشد معنویات دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، سرهنگ اسدی دوشنبه شب در مراسم افتتاحیه طرح آرامش بهاری در مجتمع فرهنگی امامزاده سیدعلی(ع) گفت: امنیت الهی نعمت آسایش و آرامش را به انسان ها هدیه می دهد.

وی افزود: امنیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر پیکره فرهنگ حرکت می کند و به همین دلیل رهبر انقلاب دستور تاسیس قرارگاه را دادند و فرمودند، اگر جنگی در میان نبود و دشمنان علیه فرهنگ ما نمی جنگیدند چنین سخنی را بیان نمی کردم؛ سپس ایشان مساجد را به عنوان مرکز این قرارگاه معرفی کردند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان قم تصریح کرد: مردم، با حضور خود به صورت نرم افزاری مساجد را آباد می کنند که با این حضور امنیت را برای خود و جامعه تولید می کنند.

وی گفت: رهبر انقلاب فرمودند،  در این مساجد باید به شکلی کارکنید که مساجد به مدارس متصل شود؛ ایشان فرمودند، اگر می خواهید در گوش فرزندان خود اذان بگویید نوزاد را به مسجد بیاورید و یا جوایز تحصیلی مدارس را نیز در مساجد اهدا کنید.

اسدی اظهارکرد: حرکت نرم افزاری انقلاب اسلامی از مساجد آغاز شد؛ دشمنان پس از جنگ تحمیلی و شکست در این جبهه به این نتیجه رسیدند که باید از فضای مجازی استفاده کنیم.

جانشین فرماندهی انتظامی استان قم تصریح کرد: فضای مجازی تهدید نیست، بلکه مناره ای است که می توانیم از این فضا صوت لااله الاالله را به جامعه برسانیم؛ اگر خوب کار نکنیم این فرصت به تهدید مبدل می شود.

وی گفت:در استان قم، 1000 مسجد وجود دارد، از این تعداد، 750 مسجد فعال است؛ امسال با رویکرد قرارگاه فرهنگی، طرحی را تحت عنوان حرکت فرهنگی 400 مسجد را به شکل هفتگی، با همکاری بسیج، شواری تبلیغی حوزه آسیب شناسی کردیم و مطالب آموزشی را در اختیار آنها قرار دادیم.

اسدی اظهارکرد: پس از این طرح 400 مسجدی که امام جماعت آن در برنامه آسیب شناسی وارد شدند باعث شد که آرامش و امنیت را به مسجدی ها هدیه کند؛ خوشبختانه اوقاف این آرامش را تولید کرده است؛ درمساجد باید همچون زمان امام علی(ع) فعالیت های گسترده ای چون فعالیت های قضایی انجام دهیم که خوشبختانه دستگاه قضایی نیز از این طرح استقبال کرده است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان قم تصریح کرد: فضای مجازی نرم افزاری است که در آن مطالب را آموزش می دهند و ما نیز فرهنگ آموزشی را در اسلام و در بستر وقف و اوقاف می توانیم ساری و جاری کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha