جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سالاری مکی-مدیر حوزه خراسان شمالی

مدیر حوزه علمیه استان خراسان شمالی با اشاره به کمبود امکانات و تجهیزات در مدارس علمیه استان گفت: مدیران مدارس علمیه با روحیه جهادی کار کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت سالاری مکی، پیش از ظهر امروز در جمع مدیران و مسئولان آموزشی و فرهنگی مدارس علمیه خواهران استان اظهار داشت: مدیر خوب کسی است که منابع انسانی را در راستای هدف مجموعه بتواند به‌خوبی هدایت کند تا موجب پیشرفت آن مجموعه شود.

وی با تأکید بر اینکه مدیران مدارس باید موضوع هیئت‌های اندیشه‌ورز و شورای طلاب را جدی بگیرند، افزود: مدیران مدارس باید از خلاقیت طلاب و فکر آن‌ها استفاده و از ایده‌های آن‌ها باید بهترین بهره را ببرند.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) گفت: «الماشی فی حاجَةِ أَخیهِ كَالسّاعی بَیْنَ الصّفا وَ المروَةِ» کسی که حاجت و کار دیگران را انجام دهد و به آن‌ها خدمت کند، مانند كسی است كه سعی میان صفا و مروه به‌جای آورده است، تمام کسانی که به طلاب و به فرهنگ جامعه خدمت می‌کنند، این توفیقی است که خداوند عطا کرده و خداوند این توفیق را نصیب ما کرده که به اهل علم خدمت می‌کنیم، به اشخاصی که توفیق دارند بگویند ما سربازان مکتب اهل‌بیت هستیم  و شاگردان مکتب امام صادق (ع) هستیم، لذا خدمت به طلاب نعمت بزرگی است.

وی در ادامه با تبریک فرارسیدن سالروز میلاد باسعادت حضرت فاطمه (س) و روز زن اظهار داشت:  انشالله الآن بی‌بی فاطمه زهرا که نخستین شهید مبلغه هستند، در این سال جدید احسن الحال کاری، سیاسی، اخلاقی و اقتصادی را برای شما رقم بزند.

مدیر حوزه علمیه استان خراسان شمالی افزود: حقیقتاً خواهرانی که مراکز آموزشی و فرهنگی حوزه علمیه زحمت می‌کشند، حقیقتاً این خدمتشان جهادی است.

وی با تأکید بر اینکه هدف ما از تذکر دادن به مدیران مدارس طی بازدیدها مچ‌گیری نیست، بلکه دست‌گیری است، گفت: احیاناً وقتی در بعضی از مدارس به بعضی از بزرگواران تذکر می‌دهیم به‌عنوان دستگیری است، شاید تصور بشود که مچ‌گیری است لیکن این‌طور نیست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سالاری مکی با بیان اینکه باید شعار اندیشه و عمل را در حوزه و در کارهایمان عملی کنیم، خاطرنشان کرد: مدیران مدارس علمیه نقاط قوت و ضعف مجموعه خودشان را بسنجند و آسیب‌شناسی کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha