جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام محمدجعفر محمدی - معاون آموزش حوزه علمیه کاشان - در جلسه با حضور مبلغین پذیرش حوزه علمیه منطقه کاشان

حوزه/ به منظور پذیرش طلاب در مدارس علمیه منطقه کاشان، در ایام نوروز، در کلیه ستادهای نمازجمعه این منطقه، میز مشاوره پذیرش حوزه مستقر می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام محمدجعفر محمدی، صبح امروز در جلسه ای که با حضور مبلغین پذیرش حوزه علمیه منطقه کاشان در مدارس آموزش و پرورش، در محل سالن اجتماعات مرکز مدیریت حوزه این شهرستان برگزارشد، اظهار داشت: سیاست های کلی حوزه در خصوص روند پذیرش طلاب از طریق مدارس آموزش و پرورش، قابل توجه است.

معاون آموزش حوزه علمیه کاشان با تأکید بر پذیرش بیشتر طلاب در مقطع دیپلم، گفت: باید ساز و کاری فراهم شود تا امکان جذب دانش آموزان نخبه مدارس آموزش و پرورش به حوزه فراهم شود.

وی افزود: با توجه به اینکه رویکرد جدید حوزه علمیه کشور، پذیرش کیفی است، باید جذب طلبه در مدارس، با هدف گذاری و ماندگاری مشخصی همراه باشد تا موجب تحول در حوزه‌های علمیه شود.

حجت الاسلام محمدی با بیان این که با توجه به نیاز جهان امروز برای شناخت معارف حقیقی اسلام ناب، ضرورت پذیرش افراد نخبه به حوزه علمیه ضرورت دارد، گفت: به منظور پذیرش طلاب در مدارس علمیه، در ایام نوروز، در کلیه ستادهای نمازجمعه منطقه کاشان، میز مشاوره پذیرش حوزه علمیه مستقر می شود.

 وی افزود: کسانی که علاقه مند به تحصیل در مدارس علمیه می باشند، می توانند با مراجعه به مبلغین مستقر در این ستادها، مشاوره های لازم را در خصوص ثبت نام در مدارس علمیه و پذیرش در حوزه، به عمل آورند.

معاون آموزش حوزه علمیه کاشان خاطرنشان کرد: عمده دانش آموزانی که با ماهواره و شبکه‌های اجتماعی سر و کار دارند، به دلیل شبهاتی که دشمنان  نسبت به روحانیون و حوزه های علمیه ایجاد کرده اند، گرایشی به تحصیل در حوزه ندارند و به همین دلیل وظیفه ما برای رفع این شبهات و شایعات، سنگین است.

وی با بیان این که رفع شبهات یکی از وظایف امروزی و مهم روحانیون است، گفت: حوزه های علمیه در حقیقت باید ادامه دهنده راه انبیاء الهی  و پاسخگو به سوالات دینی و احکام شرعی مردم باشند.

حجت الاسلام محمدی اضافه کرد: همان طور که پیامبران الهی آمدند تا خدا را به مردم بشناسانند، مبلغین دینی هم باید ادامه دهنده راه انبیاء الهی در شناساندن احکام الهی برای کلیه اقشار جامعه درهر رده سنی، تحصیلی  و شغلی باشند.

معاون آموزش حوزه علمیه کاشان در پایان از استقبال خوب جوانان از ابتدای  ثبت نام حوزه تاکنون خبر داد.

برپایه این گزارش، در این جلسه، مبلغین پذیرش حوزه علمیه کاشان در آموزش و پرورش، با ارائه گزارشی از روند پذیرش در مدارس، ابراز داشتند که در اکثر برخوردهایی که با ثبت نام کنندگان و خانواده های آنها داشتند، به سوالات متعدد در زمینه های روند سیرعلمی، اقتصادی، آینده کاری و تصمیم گیری بهتر طلاب برای جذب درمدارس  پاسخ داده اند. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha