جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام علی کریمیان

حوزه/ یک کارشناس فرهنگی گفت: فضای مجازی بسیاری از فرصت های معنوی همانند نماز اول وقت را از مومنان گرفته است و این همان خواسته و برنامه دشمنان خداست.

حجت الاسلام علی کریمیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، با اشاره به گسترش استفاده از فضای مجازی در جامعه ایرانی، اظهار داشت: ویژگی یک مسلمان واقعی انجام فرایض دینی و زندگی بر پایه اصول و عقاید علمی و عملی دین مبین اسلام است.

وی در ادامه سخنان خود، با اشاره به این که اهل بیت(ع) تأکید بسیار فراوانی بر نیت و رفتار مسلمانان دارد، افزود: مؤمن باید نمازش را سر وقت و دیگر واجبات دینی را در زمان خود به نحو احسن انجام داد.

این کارشناس مذهبی در ادامه با اشاره به شبیخون فرهنگی دشمنان اسلام برای ضربه زدن به دین مبین اسلام، ابراز داشت: امروز تهاجم دشمنی با دین خدا رنگ و لعاب دیگری یافته است. باید به این مهم اشاره کنیم که فضای مجازی بسیاری از فرصت های معنوی همانند نماز اول وقت را از مؤمنان گرفته است و این همان خواسته و برنامه دشمنان خداست.

وی با تأکید بر اینکه دشمنان دین اسلام به خوبی می دانند که بهترین ضربه به فرد مسلمان، دور کردن او از انجام فرایض دینی و سبک شمردن آنهاست، گفت: دشمنان با این ترفند ناجوانمردانه و به دور از انسانیت، به دنبال ایجاد فضای انحراف در جوامع اسلامی هستند.

حجت الاسلام کریمیان افزود: با این وجود می بینیم افرادی در جامعه وجود دارند که هم نماز می خوانند و هم گناه می کنند، باید گفت که این امر نشأت گرفته از نیت ناخالص این افراد است.

وی با اشاره به اینکه دلها تنها با یاد و ذکر خداوند متعال آرام می گیرند، عنوان کرد: امروز مردم با وجود اینکه رفاه و آسایش خوبی در زندگی دارند، ولی بازهم در درونشان احساس خلایی بزرگ می کنند و این خود نوعی بیماری روحی برای این افراد محسوب می شود و این مسئله و مشکل حل نمی شود مگر اینکه انسان خود را به خداوند منان نزدیک کند.

این کارشناس فرهنگی در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه باید هرچیزی که ما را از خداوند دور می سازد را کنار بگذاریم، گفت: اگر می خواهیم که عمری با عزت و با برکت داشته باشیم باید به نماز اول وقت توجه همیشگی داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha