جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام محمدحسین حق جو

حوزه/ مسائل تربیتی و فرهنگی هیچ وقت تعطیل بردار نیست و نخواهد بود، اگر مبلغ حوزه علمیه نتواند فرهنگ ارزشی را ترویج کند،قطعا فرصت در اختیار افراد دیگر خواهد افتاد.

حجت الاسلام و المسلمین حق جو درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تبریک ایام عید به نقش حوزویان در این ایام اشاره کرد و گفت: یکی از  موضوعاتی که در ایام تعطیلات می توان به آن پرداخت،  بازنگری مباحث علمی است.

این کارشناس امور تربیتی افزود: تعطیلات فرصت بسیار خوبی برای اهل علم است تا آنچه در مدت سال تحصیلی آموخته اند، نگرشی انجام دهند، ببیند آیا می توانند با علم خود جامعه را نجات دهند یا نیازمند به تحول دوباره است.

وی اظهار داشت: این ایام جدای از بازنگری، فرصتی برای خانواده و مبلغین است، تا به شهر و روستاهای خود بروند، در کنار صله رحم و دید بازدیدها، عیادت از مریض،  بیان مباحث دینی و ارزشی و برگزاری نماز جماعت داشته باشند.

این مشاور امور خانواده افزود: مبلغ وقتی به شهرو روستا می رود نیازی نیست که حتما بالای منبر برود و سخنرانی کند، بلکه مهم رفتار، کردار و اخلاق عملی است که می تواند مردم را به دین دعوت و یا گریزان کند.

حجت الاسلام و المسلمین حق جو گفت: روحانی لازم است از هر لحاظ الگو باشد این خصلت بزرگان دین بوده و است، با مردم و درکنار آنها بودند، همین با هم بودن، پیامی مهمی داشت که روحانیت همیشه با مردم است.

*راهنمایی مفید و سازنده برای مردم باشید

این کارشناس امور تربیتی افزود: طلبه فاضل کسی است که بتواند از کمترین فرصت بهترین بهره را درمسائل دینی، اخلاقی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ببرد؛ راهنمای مفید و سازنده برای مردم در امور دینی و تربیتی باشد.

وی اظهار داشت: فرهنگ هیچ وقت تعطیل بردار نیست و نخواهد بود، اگر مبلغ حوزه علمیه نتواند فرهنگ ارزشی را ترویج کند چه کسی این کار خواهد کرد، قطعا فرصت در اختیار انسان های دیگر خواهد افتاد و نتیجه اش آن می شود که بخشی از آن را شاهد هستیم.

مشاور امور خانواده افزود: فرصت ها را غنیمت بشماریم، برای این ایام برنامه ریزی کنیم؛ بی تفاوت نباشیم و سعی کنیم آنچه را آموخته ایم، به دیگران بیاموزیم.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha