جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام محمد شمس مدیر حوزه یزد

حوزه / مدیر حوزه علمیه یزد با بیان این که تحول معنوی لازمه پویایی و دوام زندگی است، گفت: از آنجا که با سپرى شدن زمستان و ورود فصل بهار، طبیعت از حالت مردگى بیرون آمده و به سمت سرسبزى پیش مى‌رود، ما هم از خدا بخواهیم که حال ما را بهترین حالات قرار بدهد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد؛ با تبریک عید نوروز، با بیان اینکه در معارف اسلامى آمده هر روزى که در آن گناه صورت نگیرد عید است، گفت: امام صادق علیه‌السلام مى‌فرماید نیز در این باره می فرماید: «كُلُّ يَوْمٍ لَا يُعْصى اللَّهُ فِيهِ فَهُوَ يَوْمُ عِيدٍ»

مدیر حوزه علمیه یزد ادامه داد: در طول سال چند عید وجود دارد که از آداب و ویژگى خاصى برخور دارند، مهم‌ترین آنها اعیاد غدیر، فطر، قربان و ... است، که آثار و برکات زیادى دارند.

وی ادامه داد: عید نوروز که با تحویل سال و چرخیدن یک دور کامل زمین به گرد خورشید شروع مى‌شود، از جمله اعیادى است که جنبه ملى داشته و تاریخ پیدایش آن قبل از اسلام است. این عید با آمدن اسلام و زدودن خرافات از چهره آن مورد موافقت و تأیید ضمنى اسلام قرار گرفت در روایات نیز آمده است که روزى براى حضرت على (ع)هدیه نوروزى آوردند، فرمودند این چیست؟ گفتند: اى امیرالمؤمنین، امروز نوروز است. حضرت فرمودند: هر روز را براى ما نوروز قرار بدهید.

حجت الاسلام والمسلمین شمس با بیان این که تحول معنوی لازمه پویایی زندگی است، خاطر نشان کرد: از آنجا که با سپرى شدن زمستان و ورود فصل بهار، طبیعت از حالت مردگى بیرون آمده و به سمت سرسبزى پیش مى‌رود، ما هم از حالت مردگى بیرون بیاییم و از خدا بخواهیم که حال ما را بهترین حالات قرار بدهد.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha