جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
صله رحم

حوزه/ معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان لرستان گفت: صله رحم موجب تحکیم پیوند دوستی و روابط خویشاوندی خواهد شد

حجت الاسلام محمد ولی پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد، با اشاره به آثار و برکات فردی و اجتماعی سنت حسنه صله رحم، گفت: صله رحم علاوه بر افزایش طول عمر و رزق و روزی، تاخیر در مرگ را نیز برای انسان به همراه دارد.

وی با بیان اینکه ارتباط با اقوام و آشنایان و دیدو بازدیدها علاوه بر استحکام پیوند عاطفی موجب پرداخت کفاره گناهان نیز خواهد شد، بیان داشت: رفع کدورت ها، غم ها و مطلع شدن از مشکلات اقوام و آشنایان از دیگر برکات اجتماعی سنت نیکوی صله رحم است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به این که با انجام صله رحم و دید و بازدیدها چتر حمایتی برای رفع مشکلات اقوام باز خواهد شد، خاطر نشان کرد: با صله رحم می توان مشکلات همدیگر را پیگیری و برای حل آنان مشارکت نمود.

حجت الاسلام ولی پور با بیان این که تجملات و خرج های نامعقول نباید منجر به محدود شدن صله رحم شود، گفت: در دید و بازدیدها و انجام صله رحم باید سادگی، صفا و مهربانی جایگزین تجملات و هزینه های بی مورد شود.

وی در پایان تصریح کرد: انجام صله رحم موجبات آرامش روحی و روانی انسان را به همراه دارد و باید از هر فرصتی برای استحکام پیوند دوستی و برادری گام برداشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha