پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
راه اندازی‌ اردوگاه‌های خشن پناهندگان در مرزهای مجارستان

حوزه/به گفته وزیر امور داخله مجارستان، پناهجویان در ۳۲۴ کانتینر حمل و نقل کشتی در مرز صربستان زندانی خواهند شد تا وضعیت پرونده‌های آن‌ها بررسی شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از رادیو واتیکان، مجارستان دو اردوگاه پناهندگان با وضعیت خشن برای نگهداری پناهجویان از جمله کودکان راه اندازی کرده است. و آن‌ها تا زمان تصمیم‌گیری درباره پرونده‌هایشان در این اردوگاه‌ها متشکل از کانتینرهای حمل و نقل کشتی زندانی خواهند شد.

دولت مجارستان علاوه بر گشایش این اردوگاه‌ها، اقدام به متلاشی کردن گروه‌های منتقد سیاست‌های پناهندگی دولت کرده است.

به علاوه نیروهای امنیتی مجارستان به ندرت اجازه ورود خبرنگاران به مناطق مرزی این کشور را داده و خبرنگاران خارجی قادر به ثبت حوادث و تاسیسات انجام شده توسط دولت این کشور در مرزها برای توقف مهاجران و پناهجویان گریخته از جنگ و فقر نیستند.

وزارت امور داخله مجارستان می‌گوید که برای قرار دادن 324 کانتینر حمل و نقل کشتی در مرز صربستان در شهرهای تومپا و روسزکی از زندانیان استفاده کرده است.

یک کارگر مزرعه صرب که وسایل شخصی به جای مانده از پناهندگان در حصار مرزی را جمع می‌کند به خبرنگاران گفت: از زمانی که دولت مجارستان در مرزها حصاربندی کرده است، بسیاری از پناهجویان به اینجا آمده و ناکام بازمی‌گردند.

سیاست‌های سختگیرانه ضدمهاجرت مجارستانی درحالی اجرا می‌شوند که دولت راست افراطی این کشور متهم به تضعیف و زیرپا گذاشتن دموکراسی،  بازگرداندن کشور به وضعیت تمامت‌خواهانه، همچنین راه اندازی حملات علیه رسانه‌های آزادی‌خواه و سازمان‌های غیردولتی منتقد از سیاست‌های سخت‌گیرانه ضدمهاجرت دولت است

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha