پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
 کتابخانه

حوزه/ ۳۹ کتابخانه با بهره‌مندی از منابع متنوع مطالعاتی، زیر نظر معاونت امور کتابخانه‌های وابسته سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، پذیرای اهل کتاب و کتابخوانی در گوشه و کنار کشور هستند

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، به مناسبت ماه مبارک رجب و فرارسیدن اعیاد این ماه پربرکت، نمایشگاه‌های منابع مطالعاتی در دو کتابخانه امام رضا(ع) کرمانشاه و بیرجند دایر شد و مجموعه‌ای کتاب و نرم‌افزار با محوریت موضوعی زندگانی و سیره ائمه اطهار(ع)، حضرت علی(ع)، امام محمد باقر(ع) و برکات ماه رجب از بین منابع موجود در این دو کتابخانه وابسته به آستان قدس رضوی انتخاب و به نمایش عموم گذاشته شده است.

این نمایشگاه‌ها به عنوان نخستین نمایشگاه‌های مناسبتی این دو کتابخانه در سال جدید با هدف ترویج سیره اهل بیت(ع)، اشاعه فرهنگ مطالعه و افزایش آگاهی در بین جوانان و معرفی منابع اطلاعاتی این کتابخانه‌ها برپا شده و منابع آن قابل امانت به اعضای کتابخانه‌های این آستان مقدس نیز است.

نمایشگاه کتاب اعیاد رجبیه، از 14 تا 24 فروردین 1396، از ساعت 7:30 تا 19:30، در کتابخانه امام رضا(ع) کرمانشاه به نشانی میدان جلیلی، روبه‌روی بانک ملی، در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارد.

این کتابخانه با برخورداری از افزون بر 29 هزار و 640 نسخه کتاب و بخش‌های گوناگون مطالعاتی به بیش از هشت هزار و 600 عضو خود خدمات‌رسانی می‌کند.

همچنین در نمایشگاه ماه رجب کتابخانه امام رضا(ع) بیرجند منتخب کتاب‌ های چاپی و نرم‌افزار، از 9 تا 16 فروردین سال جاری، به نشانی خیابان معلم، میدان مادر، جنب میراث فرهنگی، پذیرای کتابدوستان است.

از جمله آثار این نمایشگاه‌ها می‌توان به منابعی همچون جاذبه و دافعه علی(ع)، یاران آفتاب، صدای عدالت انسانی، سیاست‌نامه امام علی(ع)، دوازده جانشین، بشارت‌های معصومین(ع)، شکافنده علم، داروهای معنوی، آیین عروج، معماهای صحیفه سجادیه، نجوای عاشقی و ارتباط آسمانی، اشاره کرد.

لازم به ذکر است، 39 کتابخانه با بهره‌مندی از منابع متنوع مطالعاتی، زیر نظر معاونت امور کتابخانه‌های وابسته سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، پذیرای اهل کتاب و کتابخوانی در گوشه و کنار کشور هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha