جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله ابوالحسن مهدوی

حوزه/عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: هدف اعتکاف منقطع شدن از دنیا و عوامل غیرخدایی است و کسانی که دم از مذاکره و رابطه با استکبار می زنند، از سرترس و ضعف ایمان آنان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سیدابوالحسن مهدوی، شامگاه سه شنبه در جمع معتکفین مسجد جامع اصفهان اظهار کرد: در دوران غیبت امام زمان(عج) ما یک محرومیت داریم و آن عدم دسترسی فیزیکی به امام معصوم است.

وی با بیان اینکه این محرومیت زمینه محرومیت های بعدی می شود، گفت: کسانی که به دنبال آن باشند که امام زمان(عج) خود را ببینند و ایمان خود را به حد یقین برسانند، موفق خواهندشد،البته ملزم به رعایت شروطی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امام زمان(عج) به تعبیری سایه خداوند در روی زمین است. امام عصر(عج) همه صفات خداوند جز صفت واجبیه را داراست.

وی ادامه داد:در شرایط غیبت، برخی اولیا خداوند بیان می کنند این عاملی برای ارتقا درجاتشان و کسب معرفت بیشتر شده است، چرا که غیبت حضرت ولی عصر(عج) باعث حریص شدن مومن برای دیدن حضرت می شود و لازمه این دیدن پاک شدن است.

آیت الله مهدوی خاطرنشان کرد: اعتکاف فرصت خیلی خوبی است که دل خود را به حجت الهی وصل کنیم؛ مسجد بهترین مکان روی زمین است و فرصت تجمع مومنین در اعتکاف فراهم است.

استاد حوزه علمیه اصفهان افزود: در ایام اعتکاف اسباب استجابت دعا فراهم است، بنابراین باید ازاین لحظه ها استفاده کرد. تدبر و تأمل و اندیشه بر روی دلایل اثبات خداوند و توحید و معاد از بهترین اعمال دراین ایام است.

وی عنوان کرد: آیات 190تا194سوره مبارکه آل عمران برای تدبر پیشنهاد می شود، پس از تدبر اندیشه خود را برای رفیق خود بازگو کنید، چرا که از  تکرار تدبر تفکر حاصل می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری باتاکید بر اینکه وصل شدن به خداوند و عالم ملکوت در گرو یقین است، ابراز کرد: در حال حاضر اگر شاهدیم که افرادی چون رهبرمعظم انقلاب از هیچ قدرتی دنیایی چون آمریکا هراسی ندارند، نشأت گرفته از یقین و ایمان است.

آیت الله مهدوی اذعان کرد: امروز بسیاری از ملت ها حسرت داشتن چنین رهبری شجاع و خدا ترس را دارند، لذا کسانی که دم از مذاکره و رابطه با استکبار می زنند، از سرترس و ضعف ایمان آنان است.

وی اضافه کرد: در اعتکاف به دنبال تحصیل یقین باشیم و از اطاعت و عبادت خداوند غافل نشویم. اقامه نماز نافله وختم قرآن از اعمال موثر و مناسب دراین ایام است.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: چیزی جز عبادت خداوند دل را نرم نمی کند؛ جوانان از نمازشب غافل نشوند که دست گیراست. اعتکاف فرصت طلایی برای وصل شدن به خدا و قطع شدن از غیرخدا برای کسب یقین است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha