جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نمازگزاران مانع تخریب مسجد در باکو شدند + تصاویر

حوزه/عده‌ای از مردم و جوانان از گوشه و کنار شهر باکو، با گردهمایی روبروی ساختمان مسجدی، مانع تخریب ساختمان این مرکز شده و روبروی ساختمان مسجد به نماز جماعت ایستادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از jam-news، تلاش دولت جمهوری آذربایجان برای تخریب مسجد «حاج جواد» در خیابان شوروی سابق در باکو با شکست مواجه شد و نمازگزاران از چهار گوشه باکو با تشکیل یک زنجیره انسانی در اطراف مسجد موفق به محافظت از آن شدند. 
به علاوه در رویارویی با نیروهای پلیس، ده‌ها تن از جوانان که برای محافظت از مسجد در محل حضور پیدا کرده بودند بازداشت شدند.
اجتماع مردمی به حدی رسید که در ساعات پایانی روز ، پلیس و نمایندگان محلی نیز منطقه را ترک ‌کردند و نمازگزاران در خیابان و روبروی ساختمان مسجد به نماز ایستادند. 
در همین راستا ابراهیم مهدیوف سرپرست اجرایی منطقه یاسامال در باکو روز گذشته طی گفتگویی با خبرنگاران گفت که تخریب این مسجد موقتا متوقف شده است.
وی افزود: مقامات اجرایی شهرداری باید مکان جدیدی به ساخت یک مسجد جایگزین اختصاص دهند. برای این منظور نیز مردم و اعضای اجتماعات اسلامی باید به دفتر مسلمانان قفقاز و کمیته امور سازمان‌های مذهبی مراجعه و درخواست تجدیدنظر بدهند.
مهدیوف در ادامه گفت: این مسجد به عنوان یک بنای تاریخی ثبت نشده و  به همین جهت نیز مقامات شهرداری محدودیتی برای تخریب آن نمی‌بینند.
شهرداری باکو و عوامل اجرایی، علل تخریب این مسجد را قرار گرفتن در محدوده طر‌ح‌های عمرانی اعلام کرده‌اند. و به نظر می‌رسد سرنوشت این مسجد هنوز نامشخص باشد زیرا مقامات اجرائی هشدار داده‌اند که ساختمان این مسجد در طرح قرار گرفته است و چاره‌ای جز تخریب آن وجود ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha