جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 413326
۲۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰
شیخ عبداللطیف الهمیم

حوزه/ یکی از مسئولان بلندپایه اوقاف اهل سنت عراق گفت: محاکمه شیخ الهمیم به خاطر مسائل و اختلافات شخصی بوده و آن گونه که روزنامه ها شایعه کرده اند به خاطر فساد مالی نبوده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از پایگاه المسلة، روز گذشته دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی و پولشویی در عراق شیخ عبداللطیف الهمیم رئیس اداره اوقاف اهل سنت عراق را به یک سال زندان تعلیقی محکوم کرد.

دادگاه عراق شیخ الهمیم را با استناد به ماده 329 از قانون مجازات به یک سال زندان تعلیقی محکوم کرد که این حکم به خاطر کهولت سن و نداشتن سوء سابقه و کارمندی دولت، تا سه سال اجرا نخواهد شد. دادگاه عراق درباره جزئیات اتهام الهمیم چیز دیگری ذکر نکرده است.

اما پس از صدور این حکم، یکی از مسئولان بلندپایه اوقاف اهل سنت عراق گفت: محاکمه شیخ الهمیم به خاطر مسائل و اختلافات شخصی بوده و آن گونه که روزنامه ها شایعه کرده اند به خاطر فساد مالی نبوده است.

وی افزود: اصل محاکمه شیخ به این مساله برمی گردد که اداره اوقاف اهل سنت با نصب کمال العیساوی به عنوان وکیل امور اوقاف اهل سنت مخالفت کرد؛ چراکه العیساوی در دوره مدیریت خود سابقه خوبی نداشته است.

این مسئول اوقاف ادامه داد: العیساوی عضو یکی از گروه های تروریستی در عراق است و پیش از این سابقه فعالیت های طایفه ای و افراطی داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha