جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
خانم منصوره شاکری، مدیر مدرسه علمیه خواهران سطح سه امام حسین(ع) یزد

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت امام حسین(ع)یزد گفت: شناخت شاخص های«زی طلبگی» نیازمند معرفی معیارهای زهد و تقوا برای بانوان حوزوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، خانم منصوره شاکری، مدیر مدرسه علمیه خواهران سطح سه امام حسین(ع) یزد در کرسی آزاد اندیشی «زی طلبگی در جامعه امروز، آری یاخیر؟» اظهار کرد: امام صادق(ع) به یکی از یارانش فرمودند: نیکی از هر شخص نیكو است، ولى از تو كه به ما نسبت دارى نیكوتر است، و زشتى از هر كسى زشت است ولى از تو زشت‏تر به جهت نسبتی که با ما داری.

وی با برشمردن دو وظیفه طلاب از جمله «تبیین دین» و «عمل به دین» براساس آیه 45سوره احزاب تصریح کرد: چون مردم طلاب را به اسم مبلغ دین می شناسند، پس باید به عنوان الگو حدّ و حدود احکام شرع را به طور کامل رعایت کنند.

مدیر مدرسه علمیه خواهران سطح سه امام حسین(ع) یزد، تأکید کرد: برای بیان شاخصه های زی طلبگی ابتدا باید معیاری ارائه دهیم، زیرا بسیاری از چیزها حرمتی در آن نیست، ولی چون طلبه در آن جایگاه هست نباید آن را دارا باشد.

خانم شاکری افزود:  زهد و تقوا یعنی داشتن اهدافی که به خاطر آن، ضوابط و حدّ و مرزها و ترمزهایی برای طلبه ایجاد می شود که موجب عدم تجاوز از خطوط است، اگر چه آن چیزها حلیت داشته باشد.

در ادامه این نشست، برخی از طلاب شرکت کننده در کرسی آزاداندیشی به بیان دیدگاه خود از جمله همراهی با مقتضیات زمان و دوری از انزوا پرداختند.

 

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha