پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
قرآن کریم

حوزه/ دبیر همایش پژوهش‎های قرآنی از وصول ۴۲۱ مقاله در حوزه قرآن و انقلاب اسلامی و ۴ دور ارزیابی این مقالات در دبیرخانه علمی همایش خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‎الاسلام نقیب، عصر امروز در مراسم اختتامیه همایش پژوهش‎های قرآنی  که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم برگزار شدگفت: امسال این همایش به شکل مستقل از مسابقات بین المللی قرآن اوقاف برگزار شد که با ویژگی های بسیار جالبی همراه بود.

وی افزود: پژوهشگران و اندیشمندان 20 کشور جهان در این همایش حضور یافتند که از جمله آنها می‎توان به اساتیدی از دانشگاه‎های تونس، عمان، عراق، کانادا، انگلستان، روسیه، آفریقای جنوبی و... اشاره کرد.

دبیر دهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی بیان کرد: مهمترین دلیل تثبیت موضوع انقلاب اسلامی و فرهنگ قرآن کریم، تاکید مقام معظم رهبری بر انقلابی بودن و انقلابی ماندن حوزه‎های علمیه بود که باعث شد که موضوع همایش دهم، با همین عنوان شکل بگیرد و ابلاغ شود که این مساله با استقبال گسترده‎ای نیز همراه بود؛ در این مسیر با 40 دانشگاه کشور و 20 دانشگاه از کشورهای مختلف تفاهم نامه امضا شد؛ از 20 کشور آمریکا، مالزی، سوریه، هندوستان، روسیه ،استرالیا، ایتالیا، نیوزلند و... مقالاتی به این دبیرخانه رسید.

دبیر همایش بین‎المللی پژوهش‎های قرآنی اظهارکرد: 421 مقاله، شامل 356 داخلی و 65 داخلی نیز به دبیرخانه همایش رسید که 11 مقاله به زبان فارسی، 19 مقاله به زبان عربی و 35 مقاله به زبان انگلبسی بود؛ این مقالات در چهار مرحله داوری شدند و در نهایت 25 مقاله به عنوان علمی پژوهشی و 20 مقاله به عنوان علمی ترویجی در مجموعه مقالات منتشر شد که امروز رونمایی شد؛ چکیده کل مقالات در یک جلد منتشر شده است.

وی گقت: به جهت کمبود وقت در عرصه تعیین موضوعات قرار شد که در سال 95 این همایش برگزار نشود و هر سال موضوع سال آینده نیز در همان همایش اعلام شود تا پژوهشگران فرصت خوبی برای نوشتن آثار خود داشته باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha