سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ امام جمعه قم با محکوم کردن حادثه تروریستی در شرق کشور گفت: از دولتمردان می‌خواهیم با جدیت بیشتر بنیه دفاعی مرزها را تقویت کرده و در برابر این حوادث با کمال قاطعیت عکس العمل نشان دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه های نماز جمعه مصلی قدس قم اظهارداشت: به آمریکا، صهیونیست‌ها و تروریست‌ها می‌گوییم ملت ایران شجاع و بیدار است و در برابر این اقدامات زبون، هراسی نخواهد داشت و موضع انقلابی ما مقابله با استکبار و تروریست‌ها است و همه آنها بدانند در مسیر مقابله با انقلاب اسلامی شکست خواهند خورد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه انتخابات مظهر اقتدار و نماد مردم سالاری دینی است و امام، رهبری و مراجع تقلید به اهمیت انتخابات اشاره کرده‌اند، گفت: حضور حداکثری و با شکوه از اهمیت زیادی برخوردار است و همه باید آحاد جامعه را به حضور در انتخابات فرا بخوانیم.

وی افزود: اخلاق در انتخابات نباید فدای مطامع زودگذر شود و باید در انتخابات اقتدار و امنیت کشور را مهم دانسته و باید در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری انسان‌های خدوم، فعال و کسانی که پای ارزش‌های اسلام و انقلاب می‌ایستند برگزیده شوند.

آیت الله اعرافی ادامه داد: التزام به قانون امری ضروری در انتخابات است و باید همه نسبت به این مسئله توجه داشته باشیم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه بیان داشت: مردم انتظار دارند بعد از انتخابات حرکت جدیدی را برای کار، تلاش و پیشرفت کشور مشاهده کنند و این پیشرفت و تلاش باید با نگاه درون و تکیه بر ارزش‌های اسلامی باشد.

وی به فرا رسیدن روز پاسدار اشاره کردو گفت: سپاه، بسیج و نیروهای انتظامی و امنیتی تلاش کردند که اقتدار نظام را ارتقاء دهند و شاهد افزایش توان نظامی و انتظامی هستیم و امیدواریم این اقدامات استمرار یابد.

آیت الله اعرافی روز جانباز را گرامی داشت و افزود:به همه جانبازان عزیز انقلاب، دفاع مقدس و جانبازان مدافع حرم این روز را تبریک می گوییم. جانبازان مشعل‌های هدایت بوده و هر کدام پرچمی از اسلام و انقلاب به شمار می‌روند و هرکجا که هستند باید از کیان اسلام و انقلاب دفاع کنند.

وی به فرا رسیدن روز شوراها اشاره و بیان کرد: شوراها باید به مسائل فرهنگی، معماری و شهرسازی اسلامی و مناطق محروم توجه کنند و مردم باید در انتخاب خود این راهبردهای مهم را مورد توجه قرار دهند.

استاد حوزه در ادامه به هتاکی به ساحت امام رضا(ع) در فعالیت‌های انتخاباتی اشاره کرد و گفت: باید نسبت به این اقدام هتاکانه عکس العمل قاطع نشان داده شود همینطور به انحرافات مطرح شده درباره مسئله مهدویت در طول تاریخ چرا که امروز شاهد هستیم که اعتقادات منحرف پیرامون انتظار و مهدویت تبلیغ شده و گاهی نیز گروه‌هایی را به انحراف می‌کشد.

مدیر حوزه های علمیه اظهارداشت: پدیده مهدویت بسیار عمیق و ریشه‌دار در تاریخ ادیان الهی، توحیدی و ابراهیمی است و هیچ کتاب آسمانی نیامده که به مهدویت مژده داده و آن را تبلیغ کرده است.

امام جمعه قم با بیان اینکه مهدویت پدیده‌ای ریشه‌دار در تاریخ است، خاطرنشان کرد: این عقیده بسیار مهم مانند دیگر عقاید در معرض انحرافاتی قرار گرفته است در حالی که جامعه باید به امام زمان(عج) اعتقادی پیراسته داشته باشد و برای اینکه نسل جوان ما در معرض این انحرافات قرار نگیرند، توجه به این انحرافات از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه طلاب و دانشجویان باید این محورهای انحراف را مورد توجه قرار داده و نسبت به روشنگری در خصوص آنها اقدام کنند، افزود: امیدواریم هرچه زودتر آن خورشید عالم تاب جهان را به نور خود روشن کنند.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه برخی انتظار و مهدویت را سکولاریستی تعریف کرده و انتظار را به جای تکالیف و قیام در راه خدا مطرح می‌کنند، خاطرنشان کرد: تفسیر سکولاریستی و انتظار به جای انجام تکالیف انحراف بزرگی است که مهدویت انقلابی در مقابل آن قرار داشته و این عقیده درست است.

وی با اشاره به اینکه برخی از انتظار تفسیرهای غلط ارائه می‌کنند، خاطرنشان کرد: باید جوانان پایه‌های اعتقادی خود را تقویت کرده و ارتباط و اتصال به مهدویت به ما امید و حیات می‌دهد و پشتوانه حرکت معنوی، اجتماعی و انقلابی ما است.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: ماه مبارک شعبان به امام عصر(عج) تعلق دارد و ما باید در این ماه بر تقویت مبانی مهدویت و انتظار تاکید کرده و تلاش کنیم تا جامعه را از انحرافات مصون کنیم.

آیت الله اعرافی در خطبه دوم نماز جمعه با تبریک ایام مبارک ماه شعبان بیان کرد: یاد شهید مطهری و همه شهدای اسلام، انقلاب، دفاع مقدس، مقاومت و مدافع حرم را گرامی می‌داریم.

امام جمعه قم تصریح کرد: بی تردید تلاش‌های معلمان در حوزه، دانشگاه و آموزش و پرورش یک رکن مهم است و همه باید قدردان زحمات ایشان باشیم.

وی با اشاره به اینکه معلم باید قدر خود را بداند و نظام سیاسی اجتماعی باید جایگاه معلمان را ارتقاء دهد، اضافه کرد: نظام تعلیم و تربیت، معلمان و مربیان باید به جایگاه خود توجه کنند و در نظام اجتماعی باید به معیشت و جایگاه اجتماعی معلمان توجه لازم صورت گیرد.

آیت الله اعرافی گفت: انتظار داریم که سند تحول آموزش و پرورش مورد عنایت قرار گرفته و با دقت روزافزون این سند مورد توجه قرار گیرد. نباید نگاه ما به سمت اسناد غیربومی و دور از فضای اسلامی باشد. باید از تجربه بشری استفاده کرده ولی باید نگاه ما به درون باشد. متاسفانه در رقابت‌های انتخاباتی کمتر دیدیم کسانی در خصوص تحول، مهندسی فرهنگی و تعالی فکری و فرهنگی بحث کنند.

وی به فرا رسیدن هفته کار و کارگر اشاره کرد و یادآور شد: کارگران هستند که ده‌ها هزار واحد صنعتی را فعال کرده‌اند و با وجود همه مشکلات باز کارگران خدوم و سرمایه‌گذاران خوب ما تلاش کردند که چرخ‌های صنعت به حرکت درآید و امیدواریم شاهد فصل جدید در مقوله‌های صنعت، اشتغال و تولید باشیم.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha