سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
 حجت الاسلام محمد باقر ولدان رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قم:

حوزه/ رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان قم به تشریح مهم ترین برنامه ها و فعالیت های نماز جمعه و مصلی قدس قم پرداخت.

حجت الاسلام  محمد باقر ولدان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به این که تشکیلات نهاد مقدس نماز جمعه قم از روزهای نخست تشکیل نماز جمعه در این شهر راه اندازی شد، گفت: از همان زمان دبیرخانه سراسری ائمه جمعه کشور نیز در قم مستقر است و هر چند که دبیرخانه بعدها به تهران منتقل شد اما بخش گزینش تشکیلات ائمه جمعه کشور هنوز در قم قرار دارد.

وی افزود: شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان سال هاست که به عنوان رابط ائمه جمعه استان با تهران در حال فعالیت است و نسبت به مباحث مختلف ستادها و مصلی های نماز جمعه به ایفای نقش مسئولیتی خود می پردازد.

وی بیان داشت: به خصوص در سال های اخیر از زمانی که مقام معظم رهبری نماز جمعه را به عنوان قرارگاه ایمان ، تقوا و بصیرت و اخلاق معرفی کردند، نهاد نماز جمعه قم در لبیک به این فرمایش معظم له تحرک بیشتری پیدا کرد و خوشبختانه مصلی قدس قم که سال ها به دلایلی تعطیل بود را با مقاوم سازی در فرودین ماه سال 95 بازگشایی کرد و به محل قرارگاه استانی نهاد نماز جمعه شناخته شد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان همچنین با اشاره به این که فعالیت های متنوعی در کنار برپایی نماز جمعه در مصلی قدس صورت می گیرد، گفت: ایجاد بخش هایی چون مهد آدینه ، پزشک آدینه ، مشاور آدینه و همچنین در طول هفته برنامه هایی چون کارگروه اجتماعی ، اقتصادی ، کارگروه بصیرتی در مصلی از جمله این فعالیت هاست.

وی با اشاره به این که به لطف الهی در حال حاضر در هفت بخش استان نماز جمعه برقرار است، افزود: در حال حاضر نیز در منطقه فردو اعلام شده که آمادگی برای دایر کردن نماز جمعه وجود دارد تا به این سبب هشتمین منطقه و بخش نیز مستقر شود.

حجت الاسلام و ولدان همچنین با تاکید بر اهمیت ماموریت های فرهنگی نماز جمعه  ابراز داشت: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند نماز جمعه قلب فرهنگی شهر است چرا که نماز جمعه این ظرفیت دارد که محور حرکت های فرهنگی در جهت ترویج گفتمان انقلاب اسلامی و نشر معارف دینی باشند.

وی ادامه داد: امروز به لطف الهی در قم حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) اصلی ترین کانون معنوی و دومین حرم کشور است و بعد از آن مسجد مقدس جمکران و امامزادگان مدفون در قم هر کدام قطب فرهنگی هستند و در کنار این ها مصلی قدس قم نیز به عنوان بزرگترین فضای سرپوشیده شهر مقدس قم به عنوان یکی دیگر از قطب های فرهنگی برای منظورهای متفاوت آموزشی ، تربیتی ، فرهنگی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: هم اکنون کلاس های حوزوی فقه معاصر و امتحانات حوزه و نیز هیئت نوجوانان رایت القدس در مصلی قدس برگزار می شود ، ضمن آن که مراسم های شب های قدر و ایام محرم و روز عرفه و نیز برنامه ویژه عید سعید غدیر خم در این مکان برگزار می شود.

حجت الاسلام  ولدان همچنین با بیان این که دوره های آموزشی و فرهنگی نماز جمعه و مصلی قدس شامل دوره های کم جمعیت تا دوره های چند هزار نفره می شود، گفت: به لطف الهی تاکنون حدود 12 دوره متنوع آموزشی ، 15 برنامه رقابت در خدمت با حضور مسئولان استان و پاسخگویی چهره به چهره در حاشیه نماز جمعه ، 9 برنامه سخنرانی دانشجویی قبل از خطبه ها و نیز حدود 50 پیش خطبه از شخصیت های ملی و استانی در مصلی قدس از بیستم فروردین ماه سال گذشته تاکنون برگزار شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha