جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
امام جمعه ایلام

حوزه/ نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام گفت: ایثار، شجاعت و حماسه شهدای جهاد سازندگی به عنوان سنگرسازان بی سنگر هیچ گاه از خاطر ملت شریف ایران نمی رود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار طی سخنانی در مراسم یادواره "سنگر سازان بی سنگر" در شهرستان دهلران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و ایثارگران سال های دفاع مقدس، ابراز داشت: شهدای جهاد سازندگی حقیقتاً جزو شهدایی هستند که در جامعه ما گمنام مانده‌اند، آنان به ندای حضرت امام(ره) لبیک گفتند و برای ساختن کشور، جهاد سازندگی را تشکیل دادند و در آباد کردن روستاها در عرصه‌های مختلف، نام خود را جاودانه کردند و همین‌ها با آغاز جنگ تحمیلی راهی جبهه شدند و عنوان مقدس سنگرسازان بی‌سنگر را به خود اختصاص دادند.

وی افزود: ایجاد، سنگر و خاک‌ریز و جاده‌های مواصلاتی جزو سخت‌ترین کارهای رزمندگان در دوران دفاع مقدس بود، سنگرسازان بی‌سنگر بهترین هدف برای تانک، خمپاره و هواپیماهای دشمن بودند، دنبال راه‌سازی، پل‌سازی و سخت‌تر از آن، ایجاد خاک‌ریز در حین عملیات زیر گلوله‌های گوناگون دشمن بودند، این مردان شجاع برای خاک‌ریز زدن با آن شرایط، یک حائل دفاعی ایجاب می‌کردند که رزمندگان اسلام، بتوانند در سینه‌ی این خاک، جانشان را سالم نگه‌دارند.

امام جمعه ایلام ادامه داد: ایثار، از خودگذشتگی، عشق و فداکاری در آن‌جا نمایان می‌شد و سنگرسازان بی سنگر، این گونه در مقابل دشمن ایستادند تا جان‌پناهی برای رزمندگان ایجاد کنند، بیان این شجاعت، ایثار و از خود گذشتگی، فوق‌العاده سخت است.

وی گفت: شهدای جهاد سازندگی، نقش بی بدیلی در دفاع مقدس و سازندگی کشور داشتند و قطعاً ایثار، شجاعت، و حماسه آنان هیچ گاه از خاطر ملت شریف ایران نمی رود.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار بیان داشت: افتخار امروز نظام جمهوری اسلامی این است که در برابر دنیا می ایستد و عملیات غرورآفرین وعده صادق را انجام می‌دهد و آمریکا، اسرائیل، انگلیس، فرانسه و آلمان به‌رغم رجز خوانی، جرأت نمی کننکوچک‌ترین عکس‌العملی در برابر اقتدار ایران اسلامی داشته باشند، امروز در دانشگاه‌های آمریکا، می‌بینیم دانشجو و اساتید، در برابر نسل کشی مسلمانان غزه تظاهرات می کنند و بی‌رحمانه مورد تهاجم پلیس این کشور قرار می‌گیرند. ‌

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha