جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حضرت آیت الله علوی گرگانی - حجت الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری

حوزه/ حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: مبشرّ بودن یکی از مهمترین رسالت های طلاب و روحانیون است که باید آحاد جامعه را در آغوش محبت بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله علوی گرگانی در  دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه با اشاره به آیه « رُسُلاً مُبَشِّرِينَ وَ مُنْذِرِينَ لِئَلاّ يَكُونَ لِلنّاسِ عَلَى اللّه‏ِ حُجَّةٌ بَعْدَ الرُّسُلِ وَ كانَ اللّه‏ُ عَزِيزاً حَكِيماً» اظهارداشتند: امروز یکی از رسالت های مهم و اساسی حوزه های علمیه حضور پررنگ در جهان و اشاعه فرهنگ تشیع و آموزه های دینی در عرصه بین الملل است و امیدواریم با این طرح هایی نوینی که ارائه خواهد شد، شاهد حضور پررنگ حوزه در تمام دنیا باشیم.

ایشان افزودند: در این آیه شریفه خداوند متعال اساس خلقت بندگان را بیان می فرمایند و به نقش کلیدی و مهم رسولان خود اشاره دارند؛ این 124هزار پیامبری که برای هدایت مردم فرستاده شده اند همگی مبّشر هستند و سپس منذر رفتار مردم می باشند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی ادامه دادند: از آیه بر می آید؛ طلاب و روحانیون معظم به عنوان مرزبانان دین و اعتقادات مردم، باید وظیفه مبشّرین مذهبی را به نحو احسن انجام دهند و اگر بعد از ارشاد و هدایت گری فردی از مسیر حق منحرف شد، مساله منذر را مطرح کنند.

ایشان بیان داشتند: نقش‌آفرینی  روحانیت و حوزه‌ به عنوان مبشّرین مذهبی و نهادهای اصلی پیشرفت‌ فرهنگی، اجتماعی و دینی بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

معظم له افزودند: روحانیت در مسئله مهم تبلیغ و مسائلی که با مردم سر و کار دارند باید آحاد جامعه را به آغوش مهر و محبت دین اسلام دعوت نموده تا با دین سراسر مهربانی و مودت خو بگیرند.

استاد خارج فقه حوزه علمیه با اشاره به اینکه هر چه بیشتر در میان متن جامعه و مردم باشیم، آثار و برکات آن بیشتر خواهد بود، گفتند: اگر حالات ائمه اطهارعلیهم السلام را مطالعه کنید درخواهید یافت حضرات معصومین (ع) همیشه در متن جامعه بودند و با اعمال و کردار پسندیده خود مردم را هم در گفتار خود و هم در کردار خوب به خوبی ها و آموزه های دینی دعوت می کردند و جامعه هم می پذیرفت.

ایشان اظهار داشتند: بنده خود نیز تجربه کردم، وقتی مردم و جامعه باشیم، افراد به خودی خود رسم و آداب و اخلاق اسلامی را پیدا خواهند کرد.

معظم له در بخش دیگری از سخنان خود، فعالیت در عرصه بین الملل را وسیع و بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفتند: هر چه در این عرصه قوی حضور پیدا کنیم بدون تردید آثار و برکات بیشتری را به دست خواهیم آورد چرا که امروز جهان تشنه معارف دینی و آموزه های اسلامی است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی افزودند: فعالان این عرصه قدر خود را بدانند و با همه توان علوم آل محمد(ص) را به جهانیان عرضه نمایند.

خاطرنشان می شود: در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین حسینی کوهساری گزارشی از روند فعالیت های مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه را ارائه کرد.

انتهای پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha