جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه آثار و اندیشه های شهید مطهری چراغ راه جوانان است، گفت: باید اقشار مختلف مردم جامعه به‌ویژه جوانان در حوزه‌های سیاسی و فرهنگی آثار استاد شهید را مطالعه و از آنها بهره‌گیری کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با تبریک فرارسیدن روز معلم اظهار داشت: اندیشه‌های استاد مطهری مبنای جمهوری اسلامی ایران بود و آینده‌نگری، اخلاص و پژوهشگری وی سبب تولید کتاب‌هایی شد که امام خمینی (ره) مهر استاندارد را بر آن زد.

وی با بیان اینکه امروزه استانداردترین آثار، کتاب‌های شهید مطهری در حیطه اسلام‌شناسی است، افزود: ترویج مطالعه کتاب‌های شهید مطهری از ضروریات جامعه است، چراکه محتوای آثار این فیلسوف بزرگ همیشه با نیازهای جامعه همخوانی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه آثار و اندیشه های شهید مطهری چراغ راه جوانان است، گفت: باید اقشار مختلف مردم جامعه به‌ویژه جوانان در حوزه‌های سیاسی و فرهنگی آثار استاد شهید را مطالعه و از آنها بهره‌گیری کنند.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر معرفی بیشتر شخصیت شهید مطهری به‌ویژه برای نسل جوان و تحصیل‌کرده، اظهار داشت: شهید مطهری، استاد، فیلسوف و عالمی نمونه بود که همه کتاب‌هایش بدون استثنا قابل‌ استفاده و سرشار از معنویات و محتواست، به‌گونه‌ای که کتاب‌های ایشان وجود انسان را کاملاً سیراب می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه شهید مطهری بهترین الگو و اسطوره معلمان در سطح جامعه است، افزود: معلمان شهید مطهری را در تعلیم و تربیت و انتقال مسائل اخلاقی به دانش آموزان را الگوی خود قرار دهند .

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: ویژگی و خصوصیت شهید مطهری این است که تمام تلاش‌های علمی و عملی مقدمه برای عبادت می‌داند و شهید مطهری با شهادت خود عبادت عملی خود را کامل ساخت .

امام‌جمعه بجنورد با گرامیداشت مقام معلم و سالروز شهادت استاد شهید مطهری، خاطرنشان کرد: همه معلمان جامعه باید شهید مطهری را در کارها و راه و روش خود الگو قرار دهند چون این بزرگوار در تمام صحنه‌ها یک شخصیت برجسته و الگو است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha