جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ارتباطی ویدئو کنفرانسی معاون تهذیب حوزه با معاونین استانی

حوزه/ در ارتباطی ویدئو کنفرانسی، جلسه معاون تهذیب حوزه های علمیه با معاونان تهذیب استان ها برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین ملکی صبح امروز در ارتباطی ویدئوکنفرانسی با معاونان تهذیب استان های سراسر کشور، که با همکاری مرکز فناوری اطلاعات برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: طرح میثاق طلبگی، یکی از موفق ترین طرح هایی است که در حوزه های علمیه به اجرا درآمده و بازخوردهای مناسبی از آن دریافت شده است.

وی ابراز داشت: در برنامه مدون، این طرح در شش سال به صورت کامل در استان ها به اجرا در خواهد آمد؛ با توجه به رویکرد آیت الله اعرافی  مدیر حوزه های علمیه در مسئله جذب که بر اساس کیفیت باشد، نه کمیت؛ معاونت تهذیب نیز بر این مسئله اعتقاد داشته و همین رویکرد را ادامه خواهیم داد.

معاون تهذیب حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: ما امروز مسئولیت اخلاق طلاب را در دست داشته و با برنامه هایی که به اجرا در می آوریم، باید این عزیزان را به پیشرفت تربیتی برسانیم؛ پس همه ما و شما در این راه مسئول بوده و باید تمام تلاش خود را به کار ببندیم.

وی بیان داشت: میثاق طلبگی، آغاز یک خودسازی است که پس از اتمام دوره نخست آن، باید به همان روند و فرآیند در طول سال ادامه پیدا نماید.

در این جلسه ویدئو کنفرانسی، حجت الاسلام والمسلمین همتیان معاون تهذیب حوزه  علمیه قم نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: حضرت زهرا(س) فرمودند: «من أصعد إلي الله خالص عبادته، أهبط الله إليه أفضل مصلحته/ كسي كه عبادت خالصانه اش را به سوي خدا بالا بفرستد، خداوند بهترين مصلحتش را به سوي او فرو خواهد فرستاد».

وی اظهار داشت: حوزه های علمیه مصداق آیه شریفه« كَشَجَرَةٍ طَيِّبَةٍ أَصلُها ثابِتٌ وَفَرعُها فِي السَّماءِ» بوده که ریشه این شجره ثابت و محکم بوده و ثمرات و آثار آن همیشه در دسترس انسان ها در تمام اعصار و زمان ها می باشد.

معاون تهذیب حوزه علمیه قم ابراز داشت: امروز حوزه امانتی در دستان ما بوده و همه ما موظف به پاسداری از این امانت ها می باشیم تا بتوانیم به صورت سالم به آیندگان تحویل نمائیم.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان خاطرنشان ساخت: اساس حوز های علمیه سلامت، اخلاق، تهذیب و وارستگی است و اگر ما بخواهیم از این امانت به درستی پاسداری کرده و به درستی تحویل دهیم، باید این رویکرد مبارک را با اهمیت بشماریم.

وی تصریح کرد: دقت از دروازه های ورودی حوزه یکی از مهمترین مسائلی است که باید به آن توجه داشت؛ اگر عناصر غیرقابل وارد این حوزه شوند، عناصر قابل را نیز غیرقابل خواهند کرد.

معاون تهذیب حوزه علمیه قم در پایان بیان داشت: مهمترین هدف طرح میثاق طلبگی آن است که انسان های قابل را انتخاب کرده و برای آنان سرمایه گذاری نماییم.

گفتنی است: این جلسه با ارائه نظرات و سؤالات از سوی معاونان تهذیب استان ها و مسئولان معاونت تهذیب حوزه های علمیه ادامه پیدا کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha