جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله علیدوست-عضو جامعه مدرسین حوزه

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه در جمع اساتید و طلاب حوزه علمیه کاشان گفت: براساس تجربیات تاریخی، تمدن اسلامی اگر براساس چارچوب های دینی نباشد، یا به وجود نمی آید و یا شکست می خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در کاشان، آیت الله ابوالقاسم علیدوست، امروز در نشست طلاب و اساتید حوزه علمیه کاشان، در مدرسه علمیه امام خمینی( ره )، به اهمیت تقوا در رشد و بقای جامعه اشاره کرد و با تاکید بر این که افراد باید با مجموعه دین آشنا شوند، گفت: اگر افراد بخشی از دین را یاد بگیرند و بخشی را یاد نگیرند، خطرناک تر از جهل مطلق است.

وی، مقطع فعلی را بهترین فرصت برای تحصیل علم در مدارس علمیه دانست و افزود: هر چند طلاب در زندگی خود دچار دغدغه هایی هستند، ولی زمینه ای که درحال حاضر برای تحصیل علوم دینی وجود دارد، در هیچ  مقطعی از تاریخ در حوزه های علمیه تشیع نبوده است، لذا باید قدر این فرصت را برانیم.

رئیس انجمن فقه و حقوق حوزه، با بیان اینکه طلبه باید عزم درعمل داشته باشد، ادامه داد: براساس فرموده علمای اخلاق، مراقبت در انتخاب دوست، محاسبه اعمال و تفکر موجب آسان شدن عمل می شود.

وی با تاکید بر اینکه طلاب باید در برنامه ریزی با خودشان  آرام و رفیق باشند . گفت : هرچند زندگی طلاب بی دغدغه نیست و با مشکلات اقتصادی و خانوادگی مواجه هستند، ولی نباید اطلاعات ناقص از دین  داشته باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه به نقش مهم طلاب و روحانیون در تبلیغ دین اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه روحانیون و طلاب مرشد و هادی مردم هستند، باید با اطلاعات کامل به تبلیغ دین بپردازند.

آیت الله علیدوست با تاکید بر لزوم برنامه ریزی و استفاده بهینه از اوقات فراغت به ویژه در ایام تابستان، گفت: در صورتی که طلاب در اوقات فراغت برنامه ریزی خوبی برای تحصیل، تبلیغ و یا تحقیق داشته باشند، موفق خواهند بود.

استاد حوزه علمیه قم بر ضرورت توجه به انس با قرآن و کسب تقوای الهی تاکید کرد و بیان داشت: معرفت، عمل، تبلیغ  و استفاده از وقت از مهمترین نشانه های تقوا می باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه در ادامه به نقش طلاب و روحانیون در تمدن سازی اسلامی اشاره کرد و گفت: بدون نهادینه کردن معارف دینی نمی توانیم تمدن اسلامی را پایه گذاری کنیم و برای تحقق تمدن نوین اسلامی باید قدرت رقابت با سایر تمدن ها را داشته باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه در پایان افزود: براساس تجربیات تاریخی، تمدن اسلامی اگر براساس چارچوب های دینی نباشد، یا به وجود نمی آید و یا شکست می خورد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha