جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام نوایی

معاون فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان گفت: انسان امروز در اومانیست غربی و پوچ گرایی و دوری از خدا، کرامت ذاتی اش را از دست داده است

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین نوایی در جلسه اخلاق اداری کارکنان مدیریت این حوزه با بیان تعریف و ویژگی کریم و کرامت، ابراز کرد: کرامت از صفات خداوند است و این گونه انسانی از هرگونه گناه می گذرد و به آن اعتنایی ندارد.

وی با بیان اینکه کرامت در کنار تواضع و عدل قرار می گیرد، اظهار کرد: انسان کریم، عادل است و نفسش را از هر پستی نگه می دارد و از سوی دیگر با این ویژگی غیرت نیز آمیخته می شود.

معاون فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان به دو دسته کرامت ذاتی و اکتسابی پرداخت و گفت: کرامت ذاتی همان است که انسان خود را نباید ارزان بفروشد بلکه می بایست قدر کرامت ذاتی اش را بداند، زیرا به علت داشتن همین ویژگی شریعت آمده و همه چیز برای بشر خلق شده است.

وی خاطر نشان کرد: انسان امروز در اومانیست غربی و پوچ گرایی و دوری از خدا، کرامت ذاتی اش را از دست داده است.

حجت الاسلام و المسلمین نوایی در ادامه به کرامت اکتسابی پرداخت و راه به دست آوردن این ویژگی را با علم، تقوا و جهاد دانست.

وی با تاکید بر اینکه کرامت، رنگ اجتماعی دارد و خدمت به جامعه از جمله این امور است، گفت: اصلاح، تربیت، فقیه پروری و مجتهد پروری برای حوزه از بزرگترین کارهای اجتماعی است.

معاون فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه کرامت با خیلی از مسائل گره خورده است، اظهار کرد: انسان کریم، ذلیل نمی شود و ذلت پذیر نیست و در مقابل نیز تکبر نمی کند و تواضع دارد.

وی افزود: بر اساس روایات، کرامت موجب می شود که انسان پیش مردم دست دراز نکند و نیاز خود را به درگاه الهی ببرد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha