جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویری از حاشیه های جشن نیمه شعبان

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید مراقب باشیم جشن‌های نیمه شعبان آلوده به گناه نشود، گفت: در برگزاری جشن‌های نیمه شعبان باید شئون دینی و مذهبی رعایت شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به اینکه در آستانه فرارسیدن نیمه شعبان روز میلاد منجی عالم بشریت هستیم، اظهار داشت: در برگزاری جشن‌های نیمه شعبان باید شئون دینی و مذهبی رعایت شود و نگذاریم که مجالس و جشن‌های این ایام به گناه آلوده شود.

وی افزود: امام زمان مهدی موعود (عج) منتظر واقعی و با ایمان می‌خواهد، بنابراین آیین‌های ایام نیمه شعبان نباید مخالف با رسالت اسلام برگزار شود و یا اینکه برگزاری آن  خدای ناکرده همراه با گناه باشد.

رئیس شورای استان حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه نسبت به مهدویت باید جدی‌تر بود و برای ایام ولادت باسعادت حضرت ولی‌عصر(عج) جشن‌های فاخر و باشکوهی برگزار کرد، تأکید کرد: باید جشن‌های نیمه شعبان باشکوه بیشتری برگزار شود تا حال و هوای مهدویت و نام امام عصر(عج) بین مردم جامعه زنده نگه‌ داشته شود.

وی با تأکید بر اینکه باید مباحث مهدویت را در جامعه عمیقاً ترویج و نشر دهیم، افزود: با ترویج فرهنگ مهدوی و معرفی سبک و سیره امام مهدی (عج)، عشق به امام زمان (عج) در جوانان گسترش می‌یابد.

امام‌جمعه بجنورد همچنین با اشاره به برکات و فضیلت‌های شب نیمه شعبان گفت: همان‌طور که از کلام ائمه اطهار(ع) برمي‌آيد اين شب، شب توبه و احياء است؛ اگر مي‌خواهيم جشن‌هاي نيمه‌شعبان به سمت جشن‌هاي غیر اسلامی نرود بايد فضاي جامعه را به اين سمت سوق دهيم که مردم بدانند شب نيمه‌شعبان اگر شب شادي است، درعین‌حال شب عبادت، مناجات و توبه هم هست و شبي است که خداوند قسم یادکرده تا کسي را دست‌خالی از درب خانه خود بازنگرداند.

وی خاطرنشان کرد: هنجارشکنی‌ها سبب تأخیر در ظهور می‌شود و از این‌رو باید از برگزاری برنامه‌ها و مجالسی که در آن گناه و معصیت ترویج می‌شود، پرهیز کرده و شادی‌های حلال و متناسب با هنجارهای دینی را تبیین و نهادینه کرد.

انتهای پیام/

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha