شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نماز جماعت روز جمعه در مونیخ لغو شد

حوزه/ پس از تهدیدهای اسلام‌ستیزان در آلمان، نماز جماعت روز جمعه که قرار بود با هدف آگاهی رسانی برای نبود مسجد در شهر مونیخ برگزار شود، لغو شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، در پی تهدیدهای انجام شده از سوی راست‌های افراطی و اسلام‌ستیزان در آلمان، نماز جمعه که قرار بود در شهر مونیخ برگزار شود، لغو شد. هدف از برگزاری این نماز جمعه در مونیخ، گسترش آگاهی در رابطه با کمبود مساجد در آلمان بود. 
این رویداد برای بالا بردن آگاهی در میان مردم و سیاستمداران این شهر سازمان دهی شده بود تا به این واقعیت تلخ اشاره کند که حتی یک مسجد هم در مرکز مونیخ وجود ندارد.
ماسی پوپل یکی از برگزارکنندگان این نماز جمعه در صفحه فیس بوک خود نوشت: چند ساعت قبل مطلع شدیم در کنار صدها تن از مردمی که قرار بود در این نماز جماعت شرکت کنند و هیات اسلامی حامی مسلمانان، ساکنان مونیخ و رسانه‌ها، گروه‌های راست افراط‌گرا نیز به عمل فراخوانده شده‌اند.
وی با توصیف تهدیدات خطرناک اسلام‌ستیزان گفت: این تهدیدات زندگی و همچنین نماز جماعت مسلمانان را با خطر روبرو می‌ساختند. به همین جهت نیز تصمیم گرفتیم نماز روز جمعه را فعلا لغو کرده و مکان امنی برای آن پیدا کنیم. 
وی وعده داده که این نماز به زودی با مشارکت یک کلیسای محلی برپا خواهد شد. 
با توجه به خبرگزاری زوددویچه تسایتونگ، آخرین مسجد در مرکز شهر مونیخ زمانی بسته شد که در آغاز هفته تعداد زیادی از مردم برای برگزاری نماز جماعت حضور پیدا کردند و  اعمال فشار بیش از حد بر منابع مسجد، مسئولین آن را مجبور به تعطیلی کرد.
گفته می‌شود آلمان پس از فرانسه دومین جمعیت بزرگ مسلمانان در اروپا را به خود اختصاص داده و دین اسلام پس از مسیحیت پروتستان و کاتولیک، سومین دین این کشور محسوب می‌شود. با توجه به مطالعات انجام شده توسط دولت آلمان، جمعیت مسلمانان آلمان 3.8 تا 4.3 میلیون نفر می‌باشد و مسلمانان حدود 5% از جمعیت 82 میلیونی آلمان را به خود اختصاص می‌دهند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha