جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله نمازی-دیدار روحانیون طرح هجرت

حوزه/ عضو خبرگان رهبری، تبیین و معرفی جایگاه ولایت برای مردم را از رسالت های روحانیون عنوان کرد و گفت: روحانیون باید بحث ولایت فقیه را در دبیرستان ها و دانشگاه ها به زبان روز برای جوانان تبیین کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، ظهر امروز در دیدار روحانیون طرح هجرت و امین حوزه علمیه کاشان به  وظایف خطیر مبلغان در مقطع فعلی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه تبلیغ در شرایط کنونی نسبت به دوران طاغوت، به دلیل امکانات بهتری که به برکت انقلاب اسلامی فراهم شده، فرق کرده است، باید از این امکانات در جهت تبیین معارف دینی و سیره اهل بیت (ع) استفاده شود.

 وی، تبلیغ را از مهمترین وظایف طلاب و روحانیون برشمرد و با اشاره به وظیفه مهم آنان عرصه معرفت افزایی جامعه، افزود: نبود معرفت و شناخت نسبت به دین و اهل بیت(ع)، منشا بسیاری از گناهان و گرفتاری های  انسان است.

عضو خبرگان رهبری، تبیین و معرفی ولایت به مردم را از دیگر رسالت  روحانیون و طلاب عنوان کرد و افزود: روحانیون  باید بحث ولایت فقیه را در دبیرستان ها و دانشگاه ها به زبان روز برای جوانان تبیین کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تاکید بر تبیین مباحث خداشناسی، مسائل شرعی و معاد در ایام ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: با توجه به این که همه انسانها اعتقاد دارند که روزی مرگ فرا می رسد و قابل انکار نیست  و می خواهند بدانند که در عالم  برزخ چه عملی کساد و رایج می باشد، لذا روحانیون باید نسبت به تبیین مبانی معاد تلاش بیشتری داشته باشند.

وی در پایان با انتقاد از مدرک گرایی در حوزه، گفت: به دلیل این که خداوند خریدارعمل صالح است، لذا طلبه نباید به نیت رئیس جمهور، امام جمعه ، نماینده مجلس شدن و ... درس بخواند، بلکه باید به رسالت اصلی طلبگی خود بیاندیشد.

حجت الاسلام حسامی، معاون تبلیغ حوزه علمیه کاشان نیز در این دیدار گزارشی، به حضور مبلغان در مدارس امین و روستاها و برگزاری سه وعده نماز جماعت، تفسیر قرآن، تبلیغ چهره به چهره اشاره کرد و گفت: سال گذشته در مجموع 200 نفر از مبلغین آقا  و خانم از ابتدای فروردین تا شهریورماه در کلاس های تخصصی مدارس و دبیرستان های کاشان شرکت کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha