جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان

حوزه/ شیخ نعیم قاسم معاون گفت: پروژه آمریکایی اسرائیلی در منطقه دو بار با شکسته سنگین مواجه شده است؛ بار اول بعد از پیروزی در جنگ ۳۳ روزه و بار دوم در جنگ سوریه که با پایداری و مقاومت ارتش و مردم با شکست مواجه شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله در سخنانی گفت: پروژه آمریکایی اسرائیلی در منطقه دو بار با شکسته سنگین مواجه شده است؛ بار اول بعد از پیروزی در جنگ 33 روزه بوده است که "کاندولیزا رایس" سیاستمدار آمریکایی در آن زمان گفت حوادث لبنان حاکی از بوجود آمدن خاورمیانه جدید است اما این پیروزی نشان داد که خاورمیانه جدید هرگز متولد نخواهد شد چرا که مقاومت اسرائیل را شکست داد. بار دوم این پروژه در جنگ علیه سوریه با پایداری و مقاومت حکومت، ارتش و مردم سوریه و تمامی مجاهدین با شکست مواجه شد.

شیخ نعیم قاسم ادامه داد: این در حالی است که آنان گمان می کردند که می توانند نقشه منطقه را طی یک ماه تغییر دهند اما اکنون بعد از گذشت شش سال و سه ماه، مقاومت سربلند باقی است و تمامی گروهک های متخاصم علی رغم اینکه از سرتاسر دنیا جمع شده اند و مورد حمایت مالی و نظامی قرار می گیرند، در حال شکست خوردن هستند. اراده مقاومت بحمد الله قوی تر بوده و توانست پروژه خاورمیانه جدید را دو بار با شکست مواجه کند.

* نشست ریاض دشمنی جز محور مقاومت نداشت

وی افزود: چندی پیش نشست بحران زدگان ریاض با حضور آمریکا و عربستان تشکیل شد و این نشست دشمنی جز محور مقاومت و شعاری جز مبارزه با آزادگان و انسان های شریف نداشت. عربستان می خواهد به جهانیان بگوید که او نماینده جهان اسلام است که 55 کشور را جمع کرده و در غیاب تمامی کشور  های مسلمان، بیانیه صادر کرده است. عربستان خواست که بگوید، آمریکا در کنار اوست اما آیا به سود عربستان است که بحران ها، فسادها و ظلم خود به ملت را مخفی کند؟ آیا بسیاری از شرکت ها را به سبب وضعیت مالی و اقتصادی متوقف نکرده است؟ آیا قیمت بنزین و نفت را به خاطر مشکلات اقتصادی افزایش نداده است؟ آیا ارزش پول عربستان به خاطر اقداماتی که در سال های گذشته انجام داده است، کاهش نیافته است؟ همچنین عربستان در هر جنگی که وارد شده، چه در سوریه و لبنان و چه در عراق شکست خورده است و اکنون هم در یمن و بحرین به مردم تجاوز می کند، بشریت را می کشد و هیچ دستاورد سیاسی تحقق نمی بخشد؛ اگرچه عربستان می خواهد نشان دهد که آمریکا در کنار اوست و در دوره بحران هایی که در آن به سر می برد، روی پای خود ایستاده است، اما این نشست هیچ نتیجه ای در بر نداشته است.

* نشست ریاض معادلات را تغییر نخواهد داد

شیخ قاسم ادامه داد: آمریکا هر آنچه را که می خواست گرفت، ترامپ دنبال گاو شیرده عربستانی است که برای ملت آمریکا پول و اموال بدهد. ترامپ به آنان گفت که با 480 میلیارد دلار از اموال ملت عربستان، امنیت شغلی و اقتصادی را مهیا کرده است؛ این طبیعی است که ترامپ احساس خوشبختی کند و بدون اینکه خجالت بکشد از آنان پول درخواست می کند و می گوید: شما بجنگید و ما از شما حمایت می کنیم و مسئولیت را به عهده می گیریم، آیا این ظلم به ملت عربستان نیست؟ اگر عربستان 480 میلیارد دلار برای حمایت از مسئله فلسطین بپردازد، اسرائیل را نابود می کردیم و حکومتی جدید برای فلسطینی بوجود می آوردیم که با کشور های جهان رقابت داشته باشد، اما آمریکا این مبالغ را می گیرد تا به سرکشی خود بیافزاید و اسرائیل را یاری کند. این نشست در واقع نشست حمایت از اسرائیل است نه نشست نجات اعراب یا مسلمانان، این نشست نشان می دهد که حاضران آن کمترین اهمیتی به پی گیری مسائل منطقه نمی دهند. اما من به شما می گویم: این نشست معادلات را تغییر نخواهد داد، این فیلمی بود که بعد از پایان تصویر برداری به پایان رسید و هیچ ارزشی ندارد. فرزندان مقاومت و انسان های کریم، هدایا و بیانات مختلف در آنان تاثیری ندارد.

* کشور های بزرگ جهان مجبور شدند در کنار ایران بر سر میز مذاکره بنشینند

معاون دبیر کل حزب الله در پایان گفت: در ایران، انتخابات شرافتمندانه برگزار شد و مردم به خواست خود و آزادانه رأی دادند. ایران کشوری پیشرفته در زمینه اقتصادی، فرهنگی، تمدنی و اجتماعی است و در منطقه و جهان تاثیر بسزایی دارد و تمامی کشور های بزرگ جهان مجبور شدند که در کنار ایران بر سر میز مذاکره بنشینند و توافق نامه هسته ای امضا کنند. ایران به کشوری بزرگ و مؤثر تبدیل شده برای اینکه در کنار حق است و از مقاومت حمایت کرده، به انسانیت احترام گذاشته است، این حکومت به راه خود ادامه می دهد و قوی تر خواهد شد اما عربستان حکومتی است که رو به شکست و نابودی است و با بحران ها دست و پنجه نرم می کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha