جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام علی مخدوم

حوزه/ حجت‌الاسلام مخدوم با بیان اینکه در چند سال اخیر فعالیت‌های دفتر تبلیغات اسلامی معطوف به مسأله‌یابی شده است، از تشکیل چهار مرکز قرارگاهی به منظور شناخت مسائل و برنامه‌ریزی برای حل آنها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان حجت‌الاسلام علی مخدوم، رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، صبح امروز  در جمع گروه‌های فرهنگی و تبلیغی اصفهان با بیان اینکه فضای مجازی ابزار بسیار مناسبی برای تبلیغ آموزه‌های دینی است، اظهار کرد: اگر قدر فرصت‌هایی را که فضای مجازی در اختیار ما قرار می‌دهد، بدانیم، شاید بتوانیم رسالت طلبگی خود را انجام دهیم، همان طور که آیات شریفه قرآن، رسالت انبیاء را بشارت، نظارت، تشویق و انظار مردم ذکر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه چند سالی است نظام برنامه‌ریزی در دفتر تبلیغات اسلامی تغییر یافته و به سمت مسأله محوری پیش رفته است، گفت: برای این منظور، تلاش شد تا ابتدا پیمایش‌های مختلفی انجام و ناظر بر آنها مسائلی استحصال شود و سپس بر اساس آن مسائل، دسته‌بندی‌هایی به وجود آید؛ در نتیجه مسائل متناظر و نزدیک به هم در یک گروه قرار گرفتند.

رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی افزود: در مجموع، چهار قطب به معنای چهار مرکزیت قرارگاهی به منظور شناخت مسائل و برنامه‌ریزی برای حل آنها طراحی شد. یکی از این قطب‌ها، قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی است که به تعبیر هیئت امنای دفتر تبلیغات اسلامی، بیشترین فعالیت اجتماعی و بیشترین نزدیکی را به جامعه می‌تواند داشته باشد.

حجت الاسلام مخدوم ادامه داد: در هر قطب، چند میز تخصصی وجود دارد که ناظر بر هر کدام، یک مسأله شناسایی شده است. اینکه مسائل چگونه شناسایی شده، خود فرایندی دارد، اما تلاش بر این بوده است تا در هر میز، برجسته‌ترین متخصصان یک رشته که به آنها دسترسی داشتیم، دعوت شوند؛ به عبارت دیگر، صاحبنظرانی که هم با فضای دفتر تبلیغات اسلامی آشنا بوده و هم بر موضوع تسلط داشتند، به عنوان مسئول میزها انتخاب شدند.

رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی خاطرنشان کرد: این افراد بعد از مطالعه تحقیقاتی که از مراکز مختلف در یافت نمودند، جلسات متعددی را راجع به مسائل برگزار کردند، سپس نظام مسائل هر موضوع را شناسایی و رتبه‌بندی کرده و در نهایت، به اولویت خاصی رسیدند. آن اولویت خاص به مسأله اول میز تبدیل شد که برای حل آن، کلان برنامه‌ها و ذیل آن، ریزبرنامه‌ها و اقداماتی وجود دارد.
انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha