جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
عکس رضوی

حوزه/ آذربایجان شرقی میزبان هفتمین جشنواره ملی عکس رضوی است که مهلت ارسال آثار به این جشنواره نیز تمدید شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز،‌هفتمین جشنواره سراسری عکس رضوی امسال به میزبانی استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز برگزار می شود که با توجه به استقبال علاقمندان به شرکت در این جشنواره، مهلت ارسال آثار تا ۳۱ خردادماه جاری تمدید شد.

هفتمین جشنواره سراسری عکس رضوی از سری برنامه ‌های پانزدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) است که مردادماه امسال در تبریز برگزار می ‌شود.

جشنواره همزمان با سالروز میلاد با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) و بزرگداشت حضرت احمدبن موسی(شاهچراغ)(ع) و همزمان با دهه کرامت و با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی، ادبی مذهبی مرتبط با سیره پاک ائمه‌ معصومین به ویژه حضرت امام رضا(ع) و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی، هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف حضرت امام رضا(ع) و کمک به انتشار گسترده ‌تر آن برگزار می ‌شود.

زیارت(آداب و فرهنگ زیارت)، جلوه های حرم مطهر رضوی، اَبنیه، امامزادگان و فرهنگ رضوی از جمله موضوعات این جشنواره است، این جشنواره در پنج بخش شامل: جلوه های معنوی زیارت، معماری(ابنیه واماکن زیارتی)، خلاقه (عکاس می تواند با نگاه خلاق خود و یا با بکارگیری تکنیکهای سخت  افزاری و نرم افزاری به بیان جلوه های معنوی زیارت بپردازد)، بخش امامزادگان استان با موضوع جلوه های معنوی زیارت ومعماری این اماکن ( ویژه عکاسان استان آذربایجان شرقی)و بخش ویژه کرامت انسانی از منظر فرهنگ رضوی برگزار می ‌شود.

در بخش ویژه این جشنواره به تولید آثاری پرداخته می شود که محتوا و مضمون آثار حول محور کرامت انسانی با الهام از آموزه های رضوی، اهل بیت علیهم السلام و قرآن کریم باشد و برای تولید اثر در این زمینه ضرورت دارد صاحب اثر مستند حدیثی یا روایی یا قرآنی آموزه مورد نظر را ذکر نماید.

گفتنی است، اطلاع رسانی و فرآیند ثبت نام و ارسال اثر از طریق تارنمای شمس توس به نشانی azarsh.shamstoos.ir و portal.shamstoos.ir انجام می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha