پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 418220
۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶
نمایشگاه خوشنویسی اسلامی در پنجاب افتتاح شد

حوزه/نمایشگاه هنر خوشنویسی اسلامی متشکل از آثار گروهی از خطاطان پاکستانی در گالری شورای هنری راولپندی در ایالت پنجاب پاکستان افتتاح شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از pakistantoday، یک نمایشگاه هنر خوشنویسی اسلامی متشکل از آثار گروهی از خطاطان پاکستان روز گذشته در شهر راولپندی واقع در ایالت پنجاب برگزار شد.

در این نمایشگاه گروهی، که به مناسبت ماه مبارک رمضان روز گذشته در گالری شورای هنری راولپندی افتتاح شد، هنرمندان و خوشنویسانی چون آفتاب احمدخان، خواجه محمد حسین، الهی بوکس متی و عظیم اقبال آثار هنری شان را به نمایش گذاشتند.

برگزاری این نمایشگاه تلاش هنرمندان خوشنویس به منظور زنده نگاه داشتن این هنر اسلامی و تعهد مستمر آنان به هنر خوشنویسی بود. آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه به سبک خوشنویسی سنتی بوده و هدف آن حفظ، ترویج و تبلیغ شارحان خوشنویسی سنتی و معاصر بود.

آفتاب احمد از خوشنویسان شرکت کننده در این نمایشگاه، نامه‌های نوشته شده توسط حضرت محمد (ص)، پیامبر عظیم الشان اسلام به سران و حاکمان کشورهای مختلف را به صورت تابلوهای خوشنویسی درآورده بود که توجه بسیاری از بازدیدکنندگان را به خود جلب کرد.

طلعت محمود از کمیساریای بخش راولپندی که میزبان برگزاری این نمایشگاه بود، در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: کار خوشنویسی هنرمندان برجسته قابل تحسین است. خوشنویسان نگهبانان میراث اسلامی و ایجادکنندگان تصویر مثبت از کشور بوده‌اند.

وی افزود: ایده و هدف اصلی این نمایشگاه پرورش مهارت‌های هنر خوشنویسی و هنرهای اسلامی کهن بود که میراث غنی مسلمانان محسوب می‌شوند.

در این نمایشگاه در مجموع 80 تابلو به نمایش گذاشته شد که تمرکز آن‌ها بر روی الگوها و خوشنویسی عربی بود. این نمایشگاه قرار است دو هفته برای بازدید عمومی برپا باشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha