شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024

رییس انجمن طلاب خوشنویس کشور از برپایی نخستین نمایشگاه سراسری خوشنویسی کشور در قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، زین العابدین اسماعیلی، در حاشیه نشست هیئت مدیره انجمن طلاب خوشنویس کشور, در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، گفت: این نمایشگاه برای نخستین بار در سالروز ولادت امام رضا(ع) به مدت پنج روز در سالن همایش های بین المللی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برپا خواهد شد.

وی ادامه داد: ساماندهی و بهبود روند هنری کشور در زمینه خوشنویسی که سالها رها شده بود و شناسایی ظرفیت های خشنویس حوزه های و مدارس علمیه در این عرصه و نیز تقویت جنبه‌های مذهبی و دینی آثار خطاطان و خوشنویسان از جمله اهداف برپایی این نمایشگاه است.

وی با بیان اینکه تاسیس این انجمن از خواسته های دیرینه دست اندرکاران امور فرهنگی دفتر تبلیغات بوده است، ادامه داد: نمایشگاه خوشنویسی طلاب به عنوان نخستین فعالیت رسمی انجمن و با ارائه تابلو نوشته های مذهبی به شیوه خطوط نستعلیق، ثلث، نسخ و شکسته می باشد.

اسماعیلی اضافه کرد: انجمن خوشنویسی طلاب خوشنویس کشور در این نمایشگاه سه حرکت نوین و منحصربه فرد را ترغیب می کند که از جمله می توان به ارائه کارهای تبلیغی، احیای خطوط گذشته (خط ریحان، خط دوران قاجار و…) و ارائه آثار اساتید بزرگ خشنویس ایران اشاره کرد.

رییس انجمن طلاب خوشنویس کشور، ارائه بیش از 90 اثر از اساتید برجسته خوشنویسی کشور را یکی از بهترین بخش های این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: دست اندرکاران برپایی نمایشگاه سعی دارند که بهترین برنامه ها وآثار درجه یک خوشنویسی کشور را در معرض دید علاقمندان قرار دهند.

وی، عرضه پوستر نمایشگاه بین مدعوین و بازدید کنندگان را که بر روی آن صلوات نگارش شده است را از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه معرفی کرد.

17/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha