جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شهادت امام علی علیه السلام

حوزه/ استاد حوزه علمیه آذربایجان شرقی با بیان این که حضرت علی(ع) اسلام مجسم است، گفت: شیعه وظیفه دارد در هر زمان امام خود را بشناسد و اگر بناست شیعه و اهل ولا بمانیم، باید دلیل حقانیت و مظلومیت مولا را بدانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام جواد باقری بنابی در مراسم احیای دومین شب قدر ماه مبارک رمضان که با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، گفت: احیای شب قدر در مسجد دارای اهمیت است، ای کاش هیئات مذهبی مراسم شب های قدر را در مساجد برپا کنند.

وی همچنین تاکید کرد: "بک یا الله" یعنی خدا را به خود خداوند قسم دادن؛ انسان باید با تمام وجود نام خدا، پیامبر(ص) و ائمه(ع) را صدا بزند، در غیر این صورت درست است که دست خالی برنمی گردد، اما عبادت با شور و شوقی نخواهد داشت.

حجت الاسلام بنابی با بیان این که یکی از اعمال شب قدر، توبه و انصراف از اعمال باطل است، افزود: یأس و ناامیدی از خداوند از بزرگ ترین گناهان است، انسان از رحمت خداوند مایوس نمی شود جز کافران.

استاد حوزه علمیه آذربایجان شرقی با بیان اینکه حضرت علی(ع) اسلام مجسم است، گفت: شیعه وظیفه دارد در هر زمان امام خود را بشناسد، اگر بناست شیعه و اهل ولا بمانیم باید دلیل حقانیت و مظلو میت مولای خود را بدانیم.

برپایه این گزارش، در پایان این مراسم عزاداران به سینه زنی پرداخته و اعمال "بک یا الله" را به جا آورده و قرآن به سر گرفتند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha