جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام عطایی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه ولی عصر (عج) کنگاور با اشاره به اینکه تفکر و تدبر در قرآن می تواند زندگی انسان را محتول کند، بر ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام علیرضا عطایی، شامگاه دیروز در جمع روحانیان، اساتید و طلاب مدرسه علمیه ولی عصر (عج) شهرستان کنگاور به تاثیر ماه رمضان بر زندگی افراد اشاره کرد و اظهار داشت: تاثیر تکوینی ماه رمضان با سایر ماه ها فرق دارد. وقتی فرمودند خواب شما در آن عبادت و نفس های شما تسبیح است نه فقط برای روزه دار است، بلکه اگر کسی در سفر بود یا مریض و یا داری عذر بود باز هم در این ماه نفسش تسبیح است.

مدیر مدرسه علمیه ولی عصر (عح) کنگاور تاکید کرد: اگر فرمودند درهای بهشت باز است یعنی چنان زمینه فراهم است که به راحتی شخص بهشتی و بهشتی سیرت می شود، این گوشه ای از برکات و اثرات این ماه است لذا می بینیم و می شنویم که جرم و جنایت در این ماه کمتر است و رفتارهای فردی و خانوادگی و اجتماعی فرق پیدا می کند.

وی ادامه داد: ماه رمضان مانند دریایی است که پلیدی ها در آن محو می شود، گناهان زیاد و جرم های سنگین در پیشگاه الهی در این ایام مورد عفو و رحمت قرار می گیرد، لذا ظرف وجود انسان پاک می شود و قابلیت درک فیض می یابد.

 مدیر مدرسه علمیه ولی عصر (عج) کنگاور با اشاره به اینکه تفکر و تدبر در قرآن می تواند زندگی انسان را محتول کند، تاکید کرد: بهترین راه نشر آموزه های قرانی آن است که محور سخن در مناسبات مذهبی و فرهنگی قرآن باشد. راه های دیگری هم مثل برگزاری مسابقات تفسیر، تهیه پوستر از نکات قرآنی و نشر آن در سطح مساجد و مدارس و آموزشگاه ها، و ... وجود دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha