جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حوزه

حوزه/ استاد حوزه علمیه بیرجند با بیان اینکه مسئولان فرهنگی به جهت برنامه ریزهای خود باید در روز قیامت پاسخگوی خون شهدا باشند، گفت: باید مردم فرزندان با استعداد خود را به حوزه‌های علمیه فرستاده و برای پرورش عالمان بزرگ احساس مسئولیت کنند.

حجت الاسلام مهدی اسدی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، اظهار داشت: کارهای فرهنگی مساجد نیاز به برنامه‌های آموزشی برای جوانان ونوجوان دارد تا بتوانیم آنها را بیشتر به سمت مساجد جذب کنیم.

وی با بیان اینکه اگر جوانان با مساجد و نماز اول وقت آشنا شوند، آنگاه به سمت و سوی سالم سازی جامعه گام برمی‌داریم، افزود: اهداف انقلاب اسلامی زمانی خوب پیش می‌رود که جوانان به سمت مساجد و نماز اول وقت گام بردارند.

استاد حوزه علمیه بیرجند گفت: امروزه دشمن با تمام توان موضوعات فرهنگی ما را نشانه گرفته و می‌خواهد جوانان را به انحراف بکشاند، اما خوشبختانه مردم بر روی اصالت خانوادگی و دیانت تاکید زیادی دارند

حجت الاسلام اسدی با تاکید بر این که مردم  باید فرزندان با استعداد خود را به حوزه‌های علمیه بفرستند و در برابر پرورش عالمان بزرگ برای تربیت دینی مردم احساس مسئولیت کنند، ابراز داشت: امروز مشکلات مردم زیاد شده و توجه‌ بیشتر به سمت مسائل دنیایی است، لذا اگر اعتقادات مردم به قیامت و دوزخ قوی تر باشد، در مسائل اعتقادی ودینی هم جلوتر خواهیم بود، زیرا ایمان وتوجه به آن سبب ترس از گناه، تهذیب نفس، توجه به آخرت، بیداری و تقوا می‌شود.

استاد حوزه علمیه بیرجند ادامه داد: انقلاب ما انقلاب اسلامی است و در این راستا باید به انقلاب فرهنگ هم توجه کنیم و بنا به فرموده امام خمینی(ره) دانشگاه‌ها باید اسلامی باشد، اما متاسفانه تا کنون در این راستا برداشت ها به سمت وسوی دیگر رفته است.

حجت الاسلام اسدی با اشاره به اینکه امروزه طمع، حرص و چشم و هم چشمی، مردم زیاد شده است، افزود: قناعت سرمایه ای است که هرگز از بین نمی‌رود اما امروزه در جامعه کمرنگ و یا از بین رفته است.

وی بیان داشت: اگر همگام با مسائل معیشتی واقتصادی مردم که به آنها اهمیت داده می‌شود، به موضوعات فرهنگی توجه شود، نقطعه ضعف‌ها در امربه معرف ونهی از منکر برطرف می‌شود، زیرا در حال حاضر امربه معروف ونهی ازمنکر در جامعه ترک شده است.

حجت الاسلام اسدی در پایان تصریح کرد: مسئولان فرهنگی باید روز قیامت پاسخگوی شهدا باشند، زیرا برنامه ریزی‌ها در موضوعات فرهنگی و مذهبی کم شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha