جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
افق حوزه

حوزه/ پانصد و شانزدهمین شماره هفته نامه "افق حوزه" با اخبار متنوع حوزوی، دینی و فرهنگی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، در جدیدترین شماره هفته نامه "افق حوزه" مطالبی چون «سخنان مدیر حوزه های علمیه در دیدار اسلام شناسان هندی»، « اختتامیه نهمین دوره اجلاس اتحادیه  رادیو و تلویزیون های اسلامی»، «اختتامیه اجلاس مدیران و نمایندگان جامعه المصطفی(ص)» و ... به چشم می خورد.

همچنین «تشریح فعالیت ها و برنامه های جدید معاونت پژوهش حوزه های علمیه»، « توصیه مراجع و علما به مردم و مسئولان  تحت این عنوان که: با اتحاد و همدلی دشمنان نظام اسلامی را منکوب کنیم» و « با درس شدن نهج البلاغه جامعه، دینی و  انقلابی می شود» از دیگر عناوین منتشر شده در این شماره افق حوزه است.

افق خانواده نیز با عناوینی همچون «توکل بر خدای بزرگ»، «ماجرای برخورد آیت الله العظمی مرعشی با کشف حجاب»، «تاثیر فلفل قرمز در رفع اسپاسم عظلانی»، «تنبیه بدنی عامل رفتار های پرخاشگرانه در کودکان » ضمیمه هفته نامه افق حوزه است.

آیت الله اعرافی در دیدار پروفسور اختر الواسع، رئیس دانشگاه مولانا ابوالکلام آزاد هندوستان و چندتن از اسلام‌شناسان و شخصیت‌های علمی این کشور، به پیشینه تاریخی برادری بین مسلمانان ایران و هند اشاره کرد و اظهار داشت: پیوندها و ارتباطات عمیق زیادی از جمله فرهنگی، زبانی و تمدنی بین دو کشور وجود دارد که در عصر کنونی این پیوند‌ها ملموس‌تر دیده می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه ضمن اشاره به شهر مقدس قم به‌عنوان قطب مهم علم دینی در عصر جدید، به پاره‌ای از اصول و سیاست‌های حاکم بر این شهر علمی و دینی اشاره نمود و اظهار داشت: قم به قرائت و تفسیری از اسلام معتقد است که در آن هیچ افراط و تفریطی وجود ندارد.

وی به قرائت‌های متفاوت نسبت به اسلام و کاستی‌های آن اشاره و خاطرنشان کرد: اسلام متحجرانه، تندرو و افراطی، اسلام لیبرالیستی و سکولاریسم و گفتمان انقلاب اسلامی سه خوانش متفاوت از اسلام در جهان بوده که با بررسی و تعامل در این مکتب می‌توانیم به جامعه بودن گفتمان انقلاب اسلامی پی ببریم.

علاقه مندان جهت تهیه نشریه به نشانی: قم، بلوار جمهوری، کوچه 2، پلاک 15 مراجعه کرده و یا با شماره تلفن: 02532900538 تماس بگیرند.

پایگاه اطلاع رسانی هفته نامه افق به نشانی  www.ofoghhawzah.ir  در دسترس کاربران قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha