جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام بابایی

حوزه/ حجت الاسلام بابایی از آغاز طرح اوقات فراغت تابستان امسال با مشارکت ۵۵۰ کانون فرهنگی مساجد و ۱۸۰ روحانی مستقر برای نوجوانان و جوانان خبر داد.

حجت السلام حسن بابایی، دبیر اوقات فراغت اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان اظهار کرد: شمارش معكوس 90 روز تعطيلات تابستان آغاز شده است.

وی بیان کرد: هر ساله با نزديك شدن به ايام فراغت دانش‌آموزان از تحصيل، دستگاه‌هاي مختلف برنامه‌هاي خود را تحت عنوان «غني‌سازي اوقات فراغت دانش‌آموزان» اعلام مي‌كنند، كه غالب این برنامه  تلاش‌هاي هنري، نقاشي، خوشنويسي، تذهيب، معرق،كلاس‌هاي ورزشي و اردو تشكيل مي‌دهد.

حجت الاسلام بابایی افزود : به عبارتي هنر و ورزش همان درس بحث‌‌انگيزي كه در طول سال تحصيلي مورد بي‌مهري و بي‌توجهي‌اند، پس چگونه مي‌توان در ترم تابستان باعث شكوفايي خلاقيت دانش‌آموزان شد و در سال تحصيلي تنها به ارائه دروس از پيش تعيين شده فكر كرد؟ چه طور مي‌توان در تابستان كودكان را به كتابخانه دعوت كرد ولي در كتابخانه مدارس و كلاس درس تلاشي به اين منظور انجام نداد.

وی بااشاره به اینکه كارشناسان مسائل تربيتي در اين باره معتقدند در صورتي كه براي پركردن اوقات فراغت برنامه‌ريزي شود اين ايام مي‌تواند در شكوفايي استعدادها نقش مهمي داشته باشد و همچنين اگر نظارت كاملي بر روي دانش‌آموزان صورت نگيرد، اين ايام مي‌تواند به عنوان يك تهديد جدي تلقي شود،  اذعان کرد:  همان طور كه بسياري از مشكلات و ناهنجاري‌ها از سوي برخي دانش‌آموزان در ايام تعطيل صورت مي‌گيرد، و اين نشان دهنده اهميت ويژه اين دوران است كه توجه و برنامه‌ريزي خاصي را مي‌طلبد.

دبیر اوقات فراغت اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: براین اساس طرح اوقات فراغت در سطح استان با رویکرد تقویت هویت دینی و ملی وروحیه اعتماد و امیدبه آینده نظام جمهوری اسلامی، بحث نفوذ و گفتمان انقلاب اسلامی (با شعارمن انقلابی ام)،  فرهنگ سازی و گفتمان سازی اقتصادمقاومتی اقدام و عمل در بین جوانان و نوجوانان و توجه به اقتضائات و نیازمندی های جوانان ونوجوانان با محوریت ارتقاء سطح سواد رسانه ای آن ها برگزار می گردد.

حجت الاسلام بابایی در توضیح اصول حاکم بر اجرای  طرح خاطرنشان کرد: مدیریت طرح اوقات فراغت بصورت پاتوق فرهنگی ، فضای حاکم بر طرح آزادی و اختیار شرکت کنندگان در برنامه ها ، روحیه دست اندرکاران طرح با ید حاکی از روحیه و منش انقلابی و اجرای طرح باید برای شرکت کنندگان شادی آفرین و نشاط آور باشد.

وی با اعلام اینکه در این طرح  بالغ بر  180 روحانی مستقر در سطح استان و 550 کانون فرهنگی مساجد مشارکت و همکاری می کنند گفت:  موضوعات مورد تاکید در این طرح شامل اندیشه دینی (اصول عقاید )، بصیرت حسینی (روشنگری و بصیرت افزایی)، اخلاق اسلامی(فضایل و رذائل اخلاقی)، سبک زندگی اسلامی و مهارت آموزی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha