جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
فاطمه معصومه س

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین میناپور با شاره به اینکه حضرت فاطمه معصومه (س )احیا کننده فرهنگ فاطمی و علوی در ایران هستند، گفت: آن بانوی بزرگوار با سفر خود و رساندن پیام ولایت امام هشتم امام رضا (ع) فرهنگ علوی و فاطمی را در زندگی ایرانیان جاری و ساری ساختند .

حجت الاسلام والمسلمین علی میناپور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد؛ با تبریک سالروز میلاد باسعادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر، گفت: آن بانوی بزرگوار نقش بارزی در احیای دین و جانفشانی در این عرصه ایفا نمودند و همواره در دفاع از ولایت و رساندن پیام مکتب اهل بیت (ع) رنج سفر فراوان را متحمل شدند، تا پیام ولایت امام رضا (ع) را در مناطق مختلف احیا و نهادینه نمایند.

وی ادادمه داد: همان طور که زینب کبری(س) قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را بیمه کردند، حضرت فاطمه معصومه (س ) نیز ولایت امام رضا (ع) را در مناطق مختلف بیمه نمودند، به طوری که می توان حضرت معصومه (س) را احیا کننده مکتب تشیع در ایران و بیمه کننده مکتب اهل بیت (ع) نامید.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان خاطر نشان کرد:به برکت وجود مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و بارگاه ملکوتی ایشان، شهر قم به عنوان پایگاه و مرکز تشیع توسعه و گسترش یافت و اینها تنها گوشه ای از برکات وجود نازنین کریمه اهل بیت(س) است.

حجت الاسلام والمسلمین میناپور با شاره به اینکه حضرت فاطمه معصومه (س )احیا کننده فرهنگ فاطمی و علوی در ایران هستند، گفت: آن بانوی بزرگوار با سفر خود و رساندن پیام ولایت امام هشتم امام رضا (ع) فرهنگ علوی و فاطمی را در زندگی ایرانیان جاری و ساری ساختند .

وی با بیان اینکه کرامات و برکات وجودی حضرت فاطمه معصومه بیشمار است، افزود: سالهاست که علماء و فضلا از کرامات آن بانوی محدثه بهره می برند و این نشان از جایگاه شخصیتی آن بانوی بزرگوار در جهان تشیع است.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به فضائل علمی و فقهی آن بانوی بزرگوار، ابراز داشت: امروز باید شخصیت فردی، علمی و اجتماعی ایشان برای همگان تبیین و تشریح شود.

حجت الاسلام والمسلمین میناپور در ادامه با اشاره به اینکه شخصیت حضرت معصومه (س) الگوی کاملی برای بانوان جامعه اسلام است، افزود: دختران مسلمان بخصوص دختران ایران اسلامی باید سعی کنند عفاف و حجاب، خویشتن داری، ارتباط با خدا و ولایت مداری را سرلوحه زندگی خود قرار دهند و بتوانند با حفظ عفت، اخلاق و رفتار خود الگویی برای آیندگان جهان باشند.

وی در پایان با اشاره به اینکه حضرت معصومه(س) از زمان خود تا عصر کنونی الگویی پسندیده و ناب برای دختران ایران اسلامی بوه اند، بیان داشت: نسل جوان علاوه بر الگوگیری عفاف از آن حضرت باید عطش و شور درک محضر ولایت و عشق به امام خویش را از حضرت فاطمه معصومه(س) بیاموزند و در تمام ابعاد زندگی منش و رفتار ایشان را سرلوحه زندگی خود قرار دهند. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha