جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دولت انگلیس با تحت فشار قرار دادن مسلمانان آنان را بیگانه ساخته است

حوزه/ نتایج یک تحقیق انجام شده توسط ایندیپندنت نشان داد که قوانین ضدتروریستی در انگلستان، سبب بیگانه سازی مسلمانان از جامعه شده و آنان را به حاشیه کشانده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، نتایج یک گزارش جدید منتشر شده توسط یک گروه ارزیابی ایندیپندنت درباره «تاثیر قوانین ضدتروریستی در انگلستان» نشان می‌دهد که مساجد و مراکز اسلامی فرهنگی توسط دولت انگلیس تحت فشار قرار دارند و حتی زمانی هم که هیچ رابطه‌ای با تروریست‌ها ندارند، احساس وظیفه می‌کند به طور دائمی گروه‌های تروریستی و فعالیت‌های تروریستی را محکوم کنند.

مکس هیل نویسنده این گزارش در جواب سیاستمدارانی که گفته بودند مسلمانان باید «بیشتر برای محکوم کردن مسلمانان تلاش کنند» می‌نویسد: در حال حاضر بسیاری در اجتماعات اسلامی حداکثر تلاش خود را به کار بسته‌اند و اگر قرار باشد از آن‌ها بخواهیم که بیشتر تلاش کنند، بی‌معناست و برای هیچ کس واضح نیست آنان منظورشان از گفتن این حرف‌ها چیست؟

وی افزود: اگر آن‌ها منظورشان را روشن و واضح بیان نکنند، این طرز برخورد سیاستمداران انگلیسی منجر به بیگانگی، سرخوردگی و حتی عقب نشینی و به حاشیه رانده شدن مسلمانان از حوزه‌هایی در جامعه می‌شود که ما همه باید از آن حوزه‌ها حمایت کرده و تعامل معناداری در این خصوص برقرار سازیم.

آقای هیل هیچ اشاره ای به سیاستمداران و گروه های فردی در گزارش خود نکرده  اما به مورد کمبود مشارکت در برخی جوامع اشاره نموده و گفته است: نقش پیشگیرانه‌تری باید توسط دولت در همه سطوح برای رسیدگی به نگرانی‌های گسترده‌تر به کار گرفته شود.

این تحقیق از پیش برنامه‌ریزی شده در ماه‌های می و ژوئن در شهرهای لستر، برادفورد، منچستر و لندن انجام گرفت، که اتفاقا در این ماه‌ها انگلستان با چندین حمله تروریستی پشت سرهم مواجه شد. در کمتر از 3 ماه، حملات تروریستی در وست‌ مینستر، منچستر، لاندن بریج و مسجد پارک فینزبری منجر به کشته شدن 36 نفر و مجروح شدن 200 تن شد.

حمله تروریستی مرگبار جلوی مسجدی در لندن در ماه رمضان، و زیرگرفته شدن نمازگزاران روزه دار توسط یک اتومبیل، این ترس را در جوامع اسلامی لندن به وجود آورد که افراط‌گرایان راست به دنبال انتقام گرفتن از حملات داعشیان باشند.

هیل در گزارش خود نوشته است: این حمله تروریستی نه تنها باعث شد به طور محسوسی اسلام‌هراسی دیده شود، بلکه منجر به بدتر شدن سطح اعتماد مردم به سازمان‌های امنیتی و ضدتروریستی درانگلستان شد. در این میان بسیاری از شخصیت‌های اسلام‌گرا نگران هستند که به سبب حملات تروریستی مقصر شناخته شوند و تهمت ارتباط با حملات داعشی به آن‌ها زده شود و جوانان مسلمان نیز با چنین ترسی از مساجد دوری می‌کنند زیرا می‌ترسند به خاطر هویت دینی‌شان پلیس آن‌ها را تحت پیگرد قرار دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha