جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام محمد محمدیان - نهاد نمایندگی دانشگاه

حوزه/ خوشبختانه با رویکرد مثبتی که حوزه و وزارت بهداشت برای همکاری دارند، امیدواریم با راهکارهای دقیق و علمی و ورود همراه به ملاحظات و عرصه قانونی، زمینه سوء استفاده از طب سنتی و اسلامی را مسدود کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمدیان امروز در دیدار با آیت الله اعرافی گفت: مساله طب اسلامی و سنتی از مسایلی است که تمام مسایل آن در نهادهایی چون حوزه های علمیه است.

وی افزود: مساله طب، بسیار مهم است، باید تمام ابعاد و جوانب آن به خوبی بررسی شود؛ اگر از طب اسلامی سخن می گوییم باید جوانب کار به شکل کامل بررسی شود که به چه عناصری طب اسلامی گفته می شود و یا آیا هرکسی می تواند در این عرصه وارد شود.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها بیان کرد: متاسفانه در سال های اخیر برخی بنا به استقبال عمومی از مباحث طب سنتی به نام اسلام ورود کرده، دست به کارهایی می زنند که قطعا مهمترین آسیب آنها به دین است.

وی افزود:  به حسب برخی از مسایل دکان این افراد نیز شلوغ شده و راهکارهای خاصی را نیز برای حفظ این مخاطبان به کار می برند؛ قطعا کارشناسان دین هیچگاه این افراد و کارهای آنها را که به نام دین، مباحث غیر علمی را مطرح می کنند، قبول ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان بیان کرد: امروزه یک نگرانی جدی بین جامعه دانشگاهی و حوزوی وجود دارد و بنده نیز از حیثیت طلبگی به شدت نگرانی داریم که فعالیت این افراد به دین ضربه بزند.

وی گفت: خوشبختانه با رویکرد مثبتی که حوزه و وزارت بهداشت برای همکاری در این زمینه دارند، امیدواریم با راهکارهای دقیق و علمی و ورود همراه به ملاحظات و عرصه قانونی، زمینه سوء استفاده های دیگران را مسدود کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha