جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسالم امیری

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: همزمان با دهه کرامت و به مناسبت سالروز تجلیل و تکریم امامزادگان عظیم الشان، همایش بزرگداشت ۴۰ امامزاده جلیل القدر در سراسر استان اصفهان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام حسن امیری صبح امروز  با اعلام این خبر اظهار داشت: با پیگیری سازمان اوقاف و امور خیریه، شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۹۰ تصویب کرد که از سال ۹۱ روز پنجم ذی القعده در تقویم‌ها به نام روز ملی تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه نامگذاری شود.

وی افزود: بر این اساس سازمان اوقاف و امور خیریه در کل کشور با هدف ارتقاء معرفت دینی و بصیرت افزایی مردم، برنامه ریزی‌های لازم را در سالروز تکریم و بزرگداشت امامزادگان برای ترویج سیره اهل بیت و امام زادگان و جایگاه این بقاع متبرکه به عنوان قطب فرهنگی در میان مردم انجام داده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه گفت: تکریم امامزادگان تکریم قرآن و کلام خداوند است زیرا جزء شعائر الهی هستند و براساس سنت و اعتقاد مذهب شیعه لازم التعظیم هستند.

حجت الاسلام امیری ادامه داد: براساس برنامه ریزی های انجام شده به مناسبت روز ملی تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه در جوار حرم مطهر 40 امامزاده جلیل القدر استان همایش بزرگداشت امامزادگان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، ایراد سخنرانی توسط سخنرانان مطرح استانی و کشوری، مداحی ذاکران، برپایی نمایشگاه های فرهنگی و مذهبی در قالب خیمه های معرفت و همچنین تجلیل از خادمان و اعضای هیئت امنای امامزادگان واجب التکریم استان برگزار می شود.

وی در ادامه بیان کرد: این ویژه برنامه ها از روز 3 مرداد ماه آغاز می شوند و تا روز جمعه مورخ 13 مرداد ماه ادامه خواهند داشت همچنین به مناسبت دهه کرامت نیز مراسم زیر سایه خورشید با حضور خادمان آستان قدس رضوی در جوار حرم مطهر 11 امامزاده عظیم الشان استان اجرا می شود و همچنین کاروان سفیران کریمه که شامل خادمان حرم حضرت معصومه(س) هستند نیز در این ایام در جوار حرم مطهر 8 امامزاده واجب التکریم استان به اجرای برنامه می پردازند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: همچنین در این ایام خجسته 17 نشست صنفی با موضوع وقف برای توسعه امامزادگان در سراسر استان با فعالان اصناف مختلف برگزار می شود.

حجت الاسلام امیری در پایان یادآور شد: هدف از بزرگداشت امامزادگان، تولید محتوی علمی و پژوهشی پیرامون بقاع متبرکه و همچنین جمع آوری کرامات و مستندات تاریخی و بررسی ابعاد مختلف این بزرگان و اثرگذاری این اماکن متبرکه است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha