جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
 کوزوو

حوزه/ درحالی که رهبران مذهبی-سیاسی در شهر پریشتینا، پایتخت کشور کوزوو قصد ساختن مسجد جدیدی را دارند، برخی افراد ناشناس به شعار نویسی تهدید آمیز علیه رهبران دینی در سطح شهر روی آورده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از abcnews، به گفته پلیس شعارنویسی‌های دیواری در بخشی از شهر  پریشتینا، رهبران و شخصیت‌های مذهبی- سیاسی در کوزوو را به سبب طرح‌های مربوط به ساخت مسجد جدید در شهر پریشتینا، پایتخت این کشور مورد تهدید قرار داده‌اند.
براساس بیانیه پلیس کوزوو که روز گذشته اعلام شد، این شعارنویسی‌های دیواری در پردیس دانشگاه پریشتینا، شعار «مرگ بر» در کنار نام‌های «هاشم تاچی» شهردار پریشتینا و اسم رئیس جامعه اسلامی این شهر قرار داده بود.
جملات و شعارنویسی‌هایی چون«اجازه نمی‌دهیم هیچ مسجد ترکی در دردانی وجود داشته باشد» نیز در محوطه دانشگاه دیده شده است. دردانی منطقه‌ای در شهر پریشتینا در کوزوو می‌باشد.
در این میان جامعه اسلامی کوزوو از دانشجویان خواسته فریب خشونت‌طلبان و افراط‌ گرایان را نخورند. دربیانیه جامعه اسلامی کوزوو آمده است: به دام کسانی که خواستار خشونت هستند و می‌خواهند نفرت، عدم تحمل و مدارا را گسترش داده و صلح و آرامش را بهم بزنند نیفتید.
گفته می‌شود باوجودی که 95% جمعیت کشور کوزوو را مسلمانان تشکیل می‌دهند، اما بعضی گروه‌های اسلام‌ستیز با عنوان ملی‌گرایان هستند که با گسترش دین اسلام در این کشور مخالف بوده و به شیوه‌های مختلف برای ترویج دین در کوزوو مانع تراشی می‌کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha